کد خبر: ۵۵۹۵۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تلف شدن یک پلنگ در مناطق تحت مدیریت این شهرستان بر اثر برخورد با قطار خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «فرشاد فیروزنیا» در تشریح جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۲ بامداد امروز دوشنبه ۱۲ اسفند، در اثر برخورد قطار مسیر سراسری تهران- گرگان با یک پلنگ ماده دوساله در منطقه تنگه سلو، متأسفانه این حیوان تلف شد.

وی افزود: در جریان این حادثه عوامل راه داری راه آهن فیروزکوه به محض اطلاع از طریق لوکوموتیوران مبنی بر برخورد یک حیوان با قطار، سریعاً به همراه محیط بانان سر محیط بانی انزها فیروزکوه به محل موردنظر مراجعه کرده و با لاشه این پلنگ در کناره بیرونی ریل قطار و در یکی از تونل‌ها مواجه می‌شوند.

فیروزنیا تاریکی شب و عدم دید مناسب لوکوموتیوران و همچنین حیوان را دلیل اصلی این اتفاق دانست و تصریح کرد: متأسفانه به دلیل قرارگیری این مسیر قطار در مرز منطقه تحت مدیریت محیط زیست، بعضی اوقات حیات وحش به سمت مسیر قطار حرکت می‌کنند و تاکنون در مواردی به محض رؤیت حیوانات در ریل، قطار متوقف شده و در بعضی موارد مثل این مورد هم به علت تاریکی شب و یا سرعت بالا امکان توقف وجود نداشته و با حیات وحش برخورد کرده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه در پایان از مسئولین راه آهن خواست تا با توجه به اتفاقات مشابه برخورد قطار با حیات وحش در بخش‌هایی از این مسیر، نسبت به اتخاذ تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای پیشگیری و کاهش این اتفاقات اقدام مناسبی انجام دهند.

 

نظر شما
ادامه