کد خبر: ۵۵۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

تیم های واکنش سریع و اکیپ های اعزامی توسط اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در روستاهای زلزله زده بخش قطور حضور دارند تا با اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام جلوگیری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، «دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی استان با اعلام این مطلب گفت: در شرایط حساس کنونی که شیوع ویروس‌کرونای جدید به دغدغه‌ بسیاری برای هموطنان تبدیل گردیده است  امداد رسانی اکییپ های اعزامی دامپزشکی به مناطق روستایی زلزله زده بخش قطور در شهرستان خوی همچنان ادامه دارد.

دکتر داهیم گفت: تیم های واکنش سریع و اکیپ های اعزامی توسط  اداره کل دامپزشکی استان در روستاهای زلزله‌زده بخش قطور حضور دارند تا با اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام جلوگیری کنند.

وی گفت: با همت و تلاش های  شبانه روزی اکیپ های دامپزشکی استان و شهرستانهای همجوار دفن بهداشتی لاشه احشام تلف شده در روستاهای زلزله زده بخش قطور در شهرستان خوی در مراحل پایانی می باشد.

 مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد : اداره کل دامپزشکی تمام توان و امکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده در حوزه حفاظت از سرمایه های دامی باقیمانده و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک در این مناطق به کار خواهد گرفت. و افزود سمپاشی و مایه کوبی دامهای باقیمانده در روستاهای زلزله زده بخش قطور در شهرستان خوی  بر علیه انواع بیماریها دامی از جمله ، تب برفکی ، انترو توکسمی، هاری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

 لازم به ذکر است زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در ساعت ۹:۲۲ صبح روز 4  اسفندماه جاری، حوالی شهر قطور خوی در شمال استان آذربایجان‌غربی را لرزاند که علاوه بر مصدومیت اهالی، موجب تلف شدن صدها رأس دام و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی تعدادی از منازل در ۴۳ روستای شهرستان‌های سلماس و خوی شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
0
سمپاشی در زمستان چه فایده ای داره؟
مگر در مناطق سردسیر و برفی ، کنه وجود داره؟

یا جزو علوم نوین هست؟
یک نگاهی به پروتکل مبارزه سازمان بکنید.
نظر شما
ادامه