کد خبر: ۵۵۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

در پی خرید و فروش برخی گونه‌های ممنوعه مانند سمندر لرستانی و سنبل آبی در آستانه عید نوروز در سال‌های اخیر، یک فعال محیط زیست با تاکید بر ضرورت قرار ندادن حیوانات ممنوعه مانند سمندر لرستانی داخل سفره هفت سین گفت: این کار نوعی حیوان آزاری محسوب می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «میترا البرزی‌منش» در بخشی از سخنان خود ادامه داد: برخی افراد بعضی گونه‌ها مانند سمندر لرستانی و ... که حرف اول نام‌ آن‌ها با «س» شروع می‌شود را به عنوان یکی از "س"های سفره "هفت سین" قرار می‌دهند و به نظر من هیچ ضرورتی ندارد که با حیوان آزاری سفره هفت سین را تزیین کرد.

وی در بخش دیگری از  صحبت های خود با اشاره به ماهی قرمز گفت: چیدن سفره هفت سین سنت مشخصی دارد و داخل آن موادی مانند سماق، سنجد، سیر، سرکه، سبزه و ... قرار می‌دهیم اما ماهی قرمز جزو سنت ما نیست و وارد سفره هفت سین شده است.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه ماهی‌های قرمزی که برای سفره هفت سین خریداری می‌شود معمولا یا صدمه دیده‌اند یا زود می‌میرند، اظهار کرد:  نباید با آزار و اذیت و صدمه زدن به حیوانات ارزش نمادهای خوب برای سال آینده را از بین برد همچنین مشاهده مرگ یک حیوان در خانه باعث رنج فرزندانمان می‌شود. بنابراین بهتر است ماهی قرمز که حتی حرف اول آن "س" نیست را برای سفره هفت سین خود تهیه نکنیم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
0
فکر کنم دنبال طرحی برای قرار دادن سگ سر سفره هفت سین اند...
نظر شما
ادامه