کد خبر: ۵۶۰۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: با دستور مقام قضایی کشتارگاه طیور در شهرستان نهاوند به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمپ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر محمود رضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان، گفت: در راستای اجرای قانون و رعایت اصول بهداشتی در جهت تولید و عرضه مواد خام دامی سالم و بهداشتی، کشتارگاه طیور شهر نهاوند با درخواست اداره دامپزشکی و دستور دادستان عمومی و انقلاب نهاوند و با همکاری نیروی انتظامی تعطیل و پلمپ شد.

وی اظهار داشت: به‌منظور تأمین بهداشت عمومی و حفظ محیط‌ زیست در اجرای وظایف و مسئولیت‌های قانونی و سازمانی اقدام به پلمپ کشتارگاه طیور کرده ایم.

دکتر رسولی گفت: پس از بررسی و مشاهده نواقص بهداشتی و فنی در کشتارگاه طیور نهاوند و در راستای حفظ امنیت غذایی شهروندان، با پیگیری و درخواست از مقامات قضایی، دادستان شهرستان دستور پلمپ این واحد را صادر کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان این که عدم رعایت اصول بهداشتی باعث انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می شود، افزود: کشتارگاه طیور نهاوند به منظور تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان تعطیل شده است.

دکتر رسولی افزود: این کشتارگاه کاستی‌ها و مشکلات زیادی درزمینهٔ زیرساخت‌های بهداشتی ازجمله نامناسب بودن امکانات کشتارگاه  و سیستم تصفیه و دفع فاضلاب و استانداردهای محیط ‌زیست دارد.

وی بیان داشت: در همین راستا به این واحد کشتارگاه درباره مشکلات و معضلات موجود بارها تذکر و اخطاریه قانونی داده ‌شده بود و هر بار مسئول این واحد قولی مبنی بر رفع مشکلات می‌داد که متأسفانه عمل نمی‌شد.

دکتر رسولی گفت: درنهایت این اداره هم بر اساس مسئولیت‌های قانونی در راستای تأمین سلامت مردم و حفظ بهداشت عمومی جامعه اقدام به پلمپ این کشتارگاه کرد.

وی اظهار داشت: پس از ارجاع پرونده به مراجع قضایی و ارائه مستندات مربوطه مبنی بر تخلف بهداشتی درنهایت این کشتارگاه با دستور مقام قضایی پلمپ و از ادامه فعالیت آن جلوگیری گردید.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Australia
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
دمت گرم دکتر.نونی که می بری سر سفره ی زن و بچه هات ان شا الله حلال باشه.واقعا خسته نباشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
2
1
من جای کارفرماهای استان همدان بودم کار رو تعطیل میکردم اونوقت خیل عظیم بیکارها میریختن اتاق ایشون و همه چی حل میشد.مشکل رو حل میکنن.نه که همه رو اعدام کنن.آیا بچه خودشونم خطا میکنن میفرستنشون دادگاه؟!!!!!این راهکارها اگه جواب میداد که استان همدان جایگاهش این نبود.
ناشناس
|
Australia
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
1
1
واقعا استان همدان نسبت به استان های همجوار قدرت و عرضه ی بیشتری داره.سلامت مردم شوخی بردار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
1
2
واقعا باید به این حرکت آفرین گفت کشتارگاهی که با پروری تمام و با رانت و غیره و بی احترامی به مسئول فمی بهداشتی هر کاری دلش می خواد انجام می ده بایستی تعطیل بشود. واقعا احسنت به این حرکت اداره کل همدان
نظر شما
ادامه