کد خبر: ۵۶۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: آزمایش‌های صورت گرفته از سه پرنده وحشی تلف شده نشان داد مرگ آنها به علت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نبوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «پرویز رستمی» روز شنبه افزود: هفته گذشته لاشه سه قطعه کلاغ و سار در محوطه یک شرکت تولیدی صنعتی واقع در حوزه شهرستان ابهر یافت و لاشه آنها به منظور انجام تست آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به آزمایشگاه ارسال شد.

وی اظهار داشت: آزمایش های انجام شده نشان داد که مرگ این سه قطعه پرنده وحشی بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا نبوده است و به احتمال زیاد این پرنده ها به دلیل مسمومیت، تلف شده‌اند.

رستمی افزود: عرصه های طبیعی استان زنجان بطور مستمر از سوی کارشناسان و محیط بانان این استان پایش و رصد می شود تا در صورت مشاهده آنفلوانزای مرغی اقدامات لازم به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری انجام شود.

وی تصریح کرد: همه ساله با آغاز فصل سرما پرندگان مهاجر میهمان عرصه‌های طبیعی این استان می‌شوند و با مساعد شدن شرایط آب و هوایی به تدریج به مناطق شمالی باز می‌گردند که برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، زیستگاه های این پرندگان با دقت و حساسیت بهتر و بیشتری پایش می‌شود

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
محیط زیست میگه مسمومیت
دامپزشکی میگه نیوکاسل هست
http://hakimemehr.ir/fa/news/56036/علت-مرگ-سارها-در-برخی-نقاط-شهر-زنجان-طی-روزهای-اخیر-چه-بود
نظر شما
ادامه