کد خبر: ۵۶۰۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

کارشناس ارزیابی خسارت صندوق بیمه بانک کشاورزی گناباد گفت: بیش از 150 راس دام سنگین براثر تب برفکی در گناباد تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «علی بینایی» در این خصوص گفت: برای دامداران ما دو نوع بیمه داریم؛ یکی بیمه پایه و دیگری تکمیلی است که بیمه پایه اجباری و بیمه تکمیلی به خواست دامدار است.

وی ادامه داد: از اول مهر ماه 98 و پس از اینکه مصوب شد تا هویت بخشی دام سبک و سنگین در کل کشور انجام شود طی توافق بعمل آمده بین جهاد کشاورزی و صندوق بیمه اینکار به صندوق بیمه محول شد و همزمان با هویت دار کردن دام‌ها بیمه هم به صورت اجباری در گناباد به تبعیت از کل کشور اجرا شد که هویت‌دارکردن دام‌ها جهت جلوگیری از قاچاق دام‌ها و انتشار بیماری ها انجام می شود و بیمه هم باعث حمایت از تولید می شود.

کارشناس ارزیابی صندوق بیمه بانک کشاورزی گناباد گفت: در حال حاضر تب برفکی در گناباد بیداد میکند و تا بحال بیش از 150 راس دام سنگین و بیش از 7 راس دام سبک تلفات داشته است.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارت را ما در بخش دام سنگین داریم و در بخش دام سبک بزهای سانن به دلیل تولید زیاد و کم شدن مقاومت بدنشان دچار تب برفکی شده اند.

وی ضمن تاکید بر بیمه کردن دام از طرف دامداران گفت: برای دام های سنگین بسته به میزان سن آنها از سی هزار تومان به پایین مبالغی جهت بیمه اخذ می‌شود و پس از خسارت به دام برای هر راس 9 میلیون و صد و هشت هزار تومان و برای هر راس دام سبک حدود 4 هزار تومان برای بیمه از دامدار اخذ می شود .

وی افزود: در صورت خسارت به دام برای هر راس در یک میلیون تومان زیر ده روز به دامدار پرداخت می شود و با این حمایت تا حدود زیادی از زمین خوردن دامداران و هدر رفتن تلاششان جلوگیری می شود و حتی امسال شاهد تلف شدن 70 راس گاو در یک دامداری بر اثر تب برفکی بوده ایم .

بینایی گفت: ارزیاب بیمه جز مشاغلی است که شاید کمتر افرادی آن را بشناسند و نه ساعت کار و نه زمان آن مشخص است و ما هر زمان و هر روز برای دام حادثه ای پیش آید جهت ارزیابی حاضر شده و مراتب را در جهت حمایت دامداران انجام می‌دهیم.

کارشناس ارزیابی خسارت صندوق بیمه بانک کشاورزی گناباد در پایان گفت: بیمه کشاورزی شامل تمام مجتمع های صنعتی و سنتی یا کوچک روستایی بوده و بهتر است دامداران با وجود شرایط کنونی و افزایش بیماریهای دامی ازجمله تب برفکی و پی پی آر که این روزها باعث خسارت‌های زیادی در شهرستان گناباد شده است دام های خود اعم از سبک یا سنگین و حتی تعداد محدود را بیمه کنند .

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
اون سری گفتن چند مورد بنده گفتم کذب هست چون بیش از ۱۰۰مورد بود.
الان میگن ۱۵۰ مورد بازهم میگم کذب هست چون بیش از ۷۰۰مورد هست و شاید بیش از ۱۰۰۰تا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
امیدوارم علم و توان کنترل بیماری را داشته باشند.
نظر شما
ادامه