کد خبر: ۵۶۱۳
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر - سرپرست پژوهشکده شمال انستیوپاستور ایران از تامین موش‌های آزمایشگاهی استان‌های نیمه شمالی کشور در شهرستان آمل خبر داد.

بهزاد اسفندیاری با بیان اینکه حیوانات آزمایشگاهی به عنوان محیط‌های کشت زنده یکی از ابزارهای مهم در اختیار محققان است، افزود: این حیوانات یک مدل انتخابی آزمایشی در پژوهش‌های پزشکی بوده و شباهت‌های آناتومیکی، فیزیولوژیکی و ژنتیکی آن با انسان این موجودات به مدلی قوی برای تعیین عملکرد ژن انسانی تبدیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه به این موجودات، حیوانات آزمایشگاهی ترانسژنیک می‌گویند، یادآور شد: بخش علوم حیوانات آزمایشگاهی پایگاه تحقیقاتی شمال کشور برای نخستین بار این موش‌های آزمایشگاهی را تولید کرده است.
سرپرست پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی تولید این حیوانات ژنتیکی توسعه تحقیقات های‌تک میسر می‌شود، گفت: این حیوانات زمینه مناسبی برای شناخت انواع بیماری‌های خاص هستند.
وی با اعلام اینکه این تولید می‌تواند زمینه ساخت داروها و واکسن‌های جدید را برای محققان دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی فراهم کند، اظهار داشت: این پایگاه می‌تواند نیاز استان‌های شمالی، شمال شرق و شمال غرب کشور به این حیوانات آزمایشگاهی را تامین‌ کند.
سرپرست پژوهشکده شمال انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه استان‌های شمالی به دلیل افزایش ابتلا به انواع سرطان‌های خاص گوارشی و حنجره نیاز به وجود حیوانات ژنتیکی برای تحقیقات دارد، خاطرنشان کرد: امکانات تولید این حیوانات در این مرکز برای ارتقای پروژه‌های تحقیقاتی موثر خواهد بود.
پایگاه تحقیقاتی آمل تنها شعبه انستیتوپاستور ایران در کشور است که در سال 73 راه‌اندازی شده است.

 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر سبحانی
|
-
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
با سلام
مطابق بررسیهای اینجانب خبر کذب است. تولید موشهای ترانسژنیک اقدام ارزشمندی است اما طی تماس با آن مرکز متوجه شدم که صرفاً عمل تکثیر انجام شده و نه تولید. تعدادی موش ترانسژنیک خریداری و تکثیر کرده اند که هر مرکز یا دانشگاهی در صورت نیاز قادر به انجام آن خواهد بود
حسین پور
|
-
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
0
لطفاً شیوه Gene Injection و Gene Transition و Fertilization را به همراه عکسهای مربوط به انجام کار در سایت درج کنید تا به اشتباه بودن نظر آقای دکتر سبحانی و یا آقای بهزاد اسفندیاری پی بریم.
هر چند که عکس مناسبی از فضای تمیز حتی در سایت انستیتو پاستور ایران مشاهده نشده است.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
0
من یکی از کارکنان آن پایگاه(و نه پژوهشکده) هستم. نظر آقای دکتر سبحانی صحیح است و موشهای آزمایشگاهی که دکتر اسفندیاری ادعا کرده تولید نشده است و بلکه از بیمارستان امام خمینی تهران خریداری و در اینجا تکثیر شده است. از این دست خبرها مثل آزمایشگاه فوق تخصصی شمال کشور، پژوهشکده شمال دگرگون می شود و ... همگی تبلیغات ......... است .......... واقعیت اینست که اصلاً اینجا یک اداره است که موش پرورش می دهد و دو آزمایش دیگر برای بیمار. اصلاً کار ژنتیک انجام نمیشود................ شما را به خدا اینقدر به این .... پر و بال ندهید.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
0
0
با سلام فکر کنم .......... هدفی جز بازار گرمی و خرید دستگاههای گران قیمت نگهداری این نوع موشها نداشته باشد.
فرشته
|
-
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
من یکی از کارمندان بخش اطلاع رسانی آن مرکز می باشم. برای مشاهده تصاویر در زمینه این حیوانات به ادرس اینترنتی http://fa.pasteur.ac.ir/userfiles/file/Amol/nude%20mice(1).pdf
مراجعه نمایید.
حسین پور
|
-
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
0
0
ضمن تشکر از کارمند بخش اطلاع رسانی
عکسها را دیدم و متقاعد شدم که تکثیر انجام شده ولی لطفا به متخصص ژنتیک یا هر کسی که کار مولکولی را انجام داده بگویید به سه سؤال من پاسخ دهد. و یا cv کسی که کار مولکولی می کند را درج کنید تا ببینیم اصلاً کار مشابهی را در ژورنالها چاپ کرده است؟ به هر صورت مطلب شما ادعای بزرگی است که با توجه به سؤالات نیازمند پاسخ یک متخصص است و با پاسخ شما متوجه شدم که جناب آقای دکتر اسفندیاری سؤالات را دریافت کرده تا پاسخ ایشان چه باشد.
نظر شما
ادامه