کد خبر: ۵۶۱۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: وجود برخی کشتارگاه‌های غیرمجاز در استان نه تنها در شرایط عادی سلامت مردم را به خطر میاندازد بلکه منجر به شیوع ویروس کرونا در استان نیز می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حسینعلی سلطانی» روز شنبه افزود: علاوه‌ بر آن وجود این کشتارگاه‌های غیرمجاز، سبب شده تا مردم استان‌های همجوار برای تهیه گوشت قرمز به این منطقه سفر کنند که همین موضوع شیوع ویروس کرونا را تشدید می‌کند.

وی ادامه داد: این موضوع می‌طلبد تا در پلمب هرچه زودتر این واحدهای غیرمجاز اقدام شود.

سلطانی، در ادامه با هشدار به مردم نسبت به تهیه گوشت قرمز و ماهی از فروشندگان سیار و دوره‌گرد، تصریح کرد: تلاش شده تا با شناسایی این فروشندگان دوره‌گرد، از فعالیت آنها جلوگیری شود و مردم نیز در این خصوص با دامپزشکی همکاری کنند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر انتقال ویروس کووید ۱۹ از دام و فراورده‌های دامی به انسان گزارش نشده است، افزود: با این وجود، برخی عوامل محیطی همانند سطوح آلوده می‌تواند عامل انتقال این ویروس از  فراورده‌های دامی به انسان شود.

سلطانی از تقویت نظارت بر بازار عرضه فراورده‌های دامی در استان خبر داد و گفت: به مردم استان توصیه می‌شود تا از مرغ‌های کامل و بسته‌بندی شده استفاده کنند و از خرید مرغ‌های قطعه قطعه شده و گوشت‌های چرخ کرده بپرهیزند.

وی خاطر نشان کرد: واحدهای صنفی نیز با رعایت تمامی مسائل بهداشتی از نگهداری گوشت در خارج از یخچال بپرهیزند در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
چند روز پیش شبکه خبر گزارشی پخش کرد از ورودی های شهرکرد از مردم می پرسیدند براچی تو این وضعیت شیوع کرونا راه افتادید به مسافرت؟
یکی گفت ما از باغبهادران داریم میریم روستای بارده برای خرید گوشت!!!!!!!
من هرچی گشتم اونجا کشتارگاه نداره ولی گوشت استان اصفهان را تامین میکنه با قیمت مناسب!
ناشناس
|
Korea (the Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
بارده کشتارگاه دارددهه فجر افتتاح شده ..‌...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
کشتارگاه فرخشهر یکی از شلوغ ترین کشتارگاههای استان زیر نظر شبکه دامپزشکی شهرکرد نظارت میشه. شبکه شهرکرد هم هر وقت دوست داشت به آنجا مراجعه میکنه و چون خودش مرجع نظارت هست کسی رو بالاتر از خودش نمیبینه. قصابای اونجا هم از خداشون هست که اینطوری دارن نظارت میکنند. اگر گوشت غیر بهداشتی به مصرف مردم برسد چه کسی پاسخگوه؟

حکیم مهر لطفا این مورد رو به گوش مسئولین بالادستی برسونید. ما که هرچی گفتیم ازمون قبول نکردن و حتی پیگیری هم نکردن. الان چند ساله به همین شیوه داره نظارت میشه و هر موقع خواستید تشریف بیارید و از نزدیک خودتون شاهد باشید.
نظر شما
ادامه