کد خبر: ۵۶۱۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
«عیسی کلانتری» افزود: این اتفاق در دنیا می‌افتد؛ در آفریقا بیش از ۶۰۰ هزار پرنده در اثر بوتولیسم از بین رفته‌اند ...

حکیم مهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی مسئول پاسخگویی به علت مرگ پرندگان در میانکاله است، گفت: ۴۰ هزار پرنده در میانکاله بر اثر سم بوتولیسم مردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «عیسی کلانتری» رئیس سازمان محیط زیست با حضور در برنامه تلویزیونی سلام در خصوص مسائل روز محیط زیست کشور صحبت کرد.

وی در بخشی از سخنان خود در خصوص مرگ پرندگان در میانکاله گفت: سازمان دامپزشکی تنها مرجعی است که باید نظر دهد و این سازمان گفته است که مرگ و میر این پرنده ها در اثر سم بوتولیسم بوده و این سم در شرایط بی هوازی شروع به تولید می کند؛ از طرفی ارتفاع آب دریا با میانکاله پایین تر است و ارتباط ندارد. از طرفی آب های ورودی میانکاله را با سد و پمپ برداشت کرده اند و آب وارد نشده و شرایط بی هوازی شده و میکروب تولید سم کرده است.

وی افزود: سم بوتولیسم این قدرت دارد که هر نانوگرمش جان ۵ نفر را بگیرد و ۲ کیلو آن پتانسل کشتن ۱۰ میلیون انسان را دارد، در نتیجه این سم پرندگان کنار آبزی که دنبال غذا می گردند و در این تالاب این میکروب ها را خوردند، فلج کرده و این حیوانات در آب خفه می شدند.

رئیس سازمان محیط زیست از مهاجرت ۶۰ درصد پرندگان از این منطقه طی روزهای گذشته اظهار خرسندی کرد و گفت: هرچند در این مدت ۴۰ هزار پرنده را از دست داده ایم ولی این اتفاق در دنیا می افتد در آفریقا بیش از ۶۰۰ هزار پرنده در اثر آن از بین رفته اند.

 رئیس سازمان محیط زیست در خصوص فروش پروانه شکار به اتباع خارجی نیز توضیح داد: جوسازی های صورت گرفته در باره صدور پروانه شکار بی پایه است، چون عمر حیات وحشی که به عنوان شکار مجوز می‌گیرند ۱۰ سال است و اگر پروانه شکار ندهیم آنها به صورت طبیعی از بین می‌روند.

وی ادامه داد: خارجی‌هایی که می آیند برای شکار حیوان ۲۰ هزار دلار می‌دهند یعنی ۲۵۰ میلیون تومان و ۷۰ درصد این پول برای قرق های مردمی اختصاص می‌یابد و ۳۰ درصد صرف توسعه منطقه باقیمانده صرف زیستگاه می‌شود.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
چی پرنده ؟ کدوم پرنده ؟ بوتولیسم چیه ؟ میانکاله کجاست؟

شما کمی دیر بیدار شده اید پرنده ها مردند و رفتند فرق هم نمی کند که بوتولیسم بود یا مسمومیت یا بیماری مسری فقط لکه ننگی بود که بر صورت ما نشست

جناب معاون رییس جمهور خاطر مبارکتان را مشوش نکنید امید به خدا برای زمستان بعد بهتر کار می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
............................. شما که مرجع ملی تون برای تشخیص بوتولیسم انستیتو پاستوره و ازمایشگاه مرجع ان این ادعای گزاف شما رو رد کرده است چندین بار؟!! چطور در مصاحبه هاتون براین طبل ... همچنان می کوبید؟! .................. چه وحشتی از اشکار شدن علت اصلی ان که اینقدر اصرار پشت اصرار برای لاپوشانی حقیقت ان ؟؟؟
ذغال. در بند نقش ایوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
اگر اشتباه تایپی نبوده حتما اشتباه محاسباتی بوده ، وقتی 1نانوگرم سم بوتولینوم 5 انسان را بکشد آنوقت 2 کیلوگرم آن میتواند 10 میلیارد انسان را بکشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
حالا2کیلوسم بوتولیسم ازکجابیاریم تااین تلفات توجیه بشه
نظر شما
ادامه