کد خبر: ۵۶۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز گفت: این شعبه برای نخستین بار در کشور موفق به دریافت گواهینامه GMPیا بالاترین «مجوز بین‌المللی صادرات واکسن‌های طیور» شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علی شیرازی نژاد» شنبه ۲۴ اسفند گفت: موسسه رازی شیراز یکی از بزرگترین مراکز ساخت واکسنهای دامی، طیور و آبزیان در جنوب کشور است که به تازگی با کسب مجوز صادرات واکسن‌های طیور به خصوص آنفلوانزا، نیوکاسل و دوگانه نیوکاسل ـ آنفلوانزا گامی تازه در عرصه واکسن سازی برداشته است.

به گفته او، این موسسه با داشتن پرسنل علمی و مجرب و همچنین مدرن ترین دستگاه‌های ساخت واکسن در کشور کم نظیر است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز به توفیق این موسسه در تولید واکسن‌های آبزیان برای ماهی های آب شور و سردآبی نیز اشاره کرد و افزود: این مهم گامی بسیار موثر به منظور جلوگیری از ورود واکسن‌ها مشابه خارجی  است، چرا که توان موسسه رازی شیراز در این زمینه متناسب با نیاز کشور خواهد بود.

او گریزی به ساخت مازاد بر تعهد سالانه واکسن‌های آنتروتوکسمی و آگالاکسی دام در سال جاری توسط موسسه رازی شیراز نیز زد و گفت: این موسسه در زمینه تولید واکسن آنتروتوکسمی افزایش 40 درصد داشته و با برنامه ریزی علمی در سال آینده افق افزایش حداقل 50 درصدی در تولید واکسن‌های مذکور در نظر گرفته شده است.

شیرازی نژاد افزود: با توجه به نیاز مبرم پشتوانه علمی ساخت واکسن بخش تحقیقات و R&D این مرکز تمام توان خود را به منظور ارتقاء کیفی و کمی واکسنها بکار برد به گونه ای که با ارائه و شروع به کار حداقل 15 طرح تحقیقاتی و توسعه ای به همراه پایان نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناس ارشد و دکترای تخصصی گام‌های بسیار موثری در تولید واکسن برداشته شده است.

او عنوان کرد:  همه مراحل ساخت و تولید واکسن توسط معاونت تضمین کیفیت و کنترل کیفی در سال جاری به شدت و با توان علمی بالای کارشناسان مجرب این بخش مورد ارزیابی قرار گرفت به طوریکه در آستانه دریافت مجوز دیگر بین المللی تحت عنوانGMP  محصولات قرار گرفته ایم.

شیرازی نژاد اضافه کرد: با برنامه ریزی و ارائه مدیریت استراتژیک  در سال 99 شاهد رشد تولید واکسن از نظر کیفی و کمی به همراه تحقیقات در زمینه نوآوری در حل مسائل بیولوژیک خواهیم بود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
صادراتتتتتتت
شوخي ميكنيد ؟؟؟
رازي يك بيستم نياز كشور به واكسنهاي كشته طيوري رو هم نميتونه تامين كنه بعد ميخواد دقيقا چي رو به كجا صادر كنه ؟!!!
نظر شما
ادامه