کد خبر: ۵۶۱۹۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان:
«سرهنگ محمدرضا فداء» افزود: ماموران پس از اطمینان از این موضوع با هماهنگی مقام قضایی از این واحد صنفی بازدید کردند که در بازرسی از آن ۲۵ بطری ماده ضدعفونی کننده تقلبی کشف شد ...

حکیم مهر: فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: یکی از داروخانه های دامپزشکی شهر کرمان که اقدام به فروش شوینده مخصوص دامداری به عنوان محلول ضد عفونی کننده دست می کرد، شناسایی و پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سرهنگ محمدرضا فداء» در تشریح جزییات این خبر گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا و نیاز روزافزون به مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده، ماموران انتظامی این فرماندهی برخورد با جرایم اقتصادی مختلف در این رابطه را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در همین رابطه ماموران پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و حضور میدانی در صنوف توزیع کننده اقلام بهداشتی که این روزها مورد نیاز مردم هستند متوجه شدند، یکی از داروخانه های دامپزشکی شهر کرمان، مواد شوینده مخصوص دامداری را با تغییر بسته بندی به جای محلول ضد عفونی کننده دست به مردم می فروشد.

فداء تصریح کرد: در این رابطه ماموران پس از اطمینان از این موضوع با هماهنگی مقام قضایی از این واحد صنفی بازدید کردند که در بازرسی از آن ۲۵ بطری ماده ضد عفونی کننده تقلبی کشف و یک متهم در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به جدیت پلیس در برخورد با اینگونه موارد که سلامت مردم را به خطر می اندازند، خاطرنشان کرد: شهروندان جهت تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز در این ایام حتما به مراکز مجاز و داروخانه ها مراجعه و از هرگونه خرید از دستفروشان و مراکزی که مجوز فروش محصولات بهداشتی را ندارند، خودداری کنند.

 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
یاسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
14
خدا پدر تو بیامرزه ! جناب سرهنگ تو شهر شما برای رضای خدا یک دستکش لاتکس یا فریزری پیدا نمیشه یک بسته دستکش لاتکس که قیمتش حدود 30هزار تومان بود الان با قیمت ده برابر هم پیدا نمیشه . اوضاع ماسک هم از این بدتر است . مردم دارند با التماس دستکش مامایی از همکاران ما میخرند. مواد ضد عفونی هم که هر کس از جاش بلند شده بدون هیچ نظارتی تولید و عرضه میکنه . مردم هم از ترس جانشان هرچی باشه چند برابر قیمت میخرند . شرکت های تولید کننده مواد ضد عفونی حاضر به فروش محصولات دامی نیستند . خودشان محصول را رقیق میکنند و با فاکتور رسمی دارند به همکاران میفروشند. اگر خبر ندارید وای به حال مردم . اگر هم خبر دارید که حرفی برای گفتن نیست . به عنوان یک انسان از خودم خجالت میکشم وقتی برای یک لیتر ضد عفونی کننده همشهری من باید به کس و ناکس رو بزند و التماس کند . و همکار من یک لیتر ماده ضد عفونی کننده را با آب رقیق کندو با صدها برابر قیمت بفروشد همین کاری که شرکت های تولیدی دارند انجام میدهند . شما یک متخلف جزء را گرفتید تو بوق کردید- البته کار درستی هم کردید- اما از برخوردبا نفرات و شرکت های بزرگ و نظام توزیع فشل که مسئول این هرج و مرج هستند خبری نیست که نیست . به قول شاعر:
دشت ما گرگ اگر داشت نمینالیدیم
نیمی از گله ما را سگ چوپان خورده
موفق باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
1
3
اسم ماده ضد عفونی کننده ذکر نشده بهتر بود که با اسم عنوان میشد
برخی ضد عفونی کننده ها این قابلیت رو دارن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
12
عجب! بابا شما دیگه کی هستین؟ از کدوم سیاره اومدین؟ برخی از ضد عفونی کننده های اماکن دامی رو میشه برای دستو حتی زخم هم استفاده کرد، اینجا توی کرج ملت دارن فقط جرمی ساید میخرن، حالا که نمیتونین ضد عفونی کننده تامین کنین دیگه این کارا چیه؟ مثل بعضی ها آب که نفروخته یا متانول. متاسفم واقعا.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
جرمی ساید پی یک ضدعفونی کننده و شوینده بی خطر غیرسمی و غیرسرطانزاست که روی تمام عوامل بیماری زای میکروبی، قارچی و ویروسی اثرگذار هست و استفاده از اون نیاز به ماسک و دستکش ندارد. در رقت 1 به 100 تا 1 به 200 مدت اثرگذاری آن 20 تا 30 دقیقه است و از محلول رقیق شده تا 72 ساعت می توان استفاده کرد. اما چون مجوز سازمان دامپزشکی دارد برای مراجع قضایی حساسیت ایجاد میکند که محصولی که دارای مجوز دامپزشکی هست نباید بصورت انسانی مصرف شود. اما متاسفانه به مواد تشکیل دهنده و ماهیت محصول توجه نمی شود که آیا میتوان ازآن در شرایط بحرانی برای مصارف انسانی استفاده کرد یا خیر! در شرایط کنونی و کمبود مواد ضدعفونی بایستی با دقت بیشتری به این مسایل رسیدگی کرد. البته بازکردن پلمپ و رقیق سازی خودسرانه ضدعفونی ها و فروش آنها هم مجاز نیست. محصول باید بصورت پلمپ در اختیار مشتری قرار گیرد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
6
هر جای دیگه دنیا بود به این فروشنده مدال میدادن ولی اینحا همه چی برعکسه
ناشناس
|
France
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
1
7
قطعا ضدعفونی کننده هایی که بر پایه پراکسید هیدروژن و یون نقره هست را میتوان با اطمینان خاطر با دز حجمی حجمی نیم درصد برای ضدعفونی دست استفاده کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
6
من خودم دامپزشکم و از دوستان داروخانه دارم ، ضد عفونی کننده دامی گرفتم و استفاده می کنم
هیچ مشکلی هم نداره
وقتی گیر نمیاد ؛ مجبوریم استفاده کنیم
ناشناس
|
Iceland
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
1
اما سازمان به پت شاپ ها که همه کار میکنند و با چند برابر قیمت محلول میفروشند کاری ندارد
نظر شما
ادامه