کد خبر: ۵۶۱۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان دامپزشکی از ممنوعیت عرضه ماهی قرمز در سطح شهر یزد، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر حمید پور میرزایی» رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان یزد گفت: بنا بر دستور سازمان دامپزشکی کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس عرضه ماهی قرمز عید امسال در شهر جهانی یزد ممنوع شد.

او افزود: به دلیل روشن نشدن احتمال مشترک بودن ویروس کرونا بین حیوان و انسان امسال عرضه ماهی قرمز ممنوع است، اما دلیل دیگر ممنوعیت عرضه این ماهی رعایت نشدن نکات بهداشتی و دست به دست شدن تنگ ماهی است که باعث انتقال بیماری از فرد آلوده به سایر افراد می‌شود.

حمید پور میرزایی ادامه داد: در سال‌های گذشته سازمان دامپزشکی برای حصول اطمینان جزئی از سلامت ماهیان عرضه شده نمونه گیری‌هایی انجام می‌داد، اما امسال به طور کلی خرید و فروش ماهی قرمز ممنوع اعلام شده است.

همچنین «امرالله سیف الدینی»، مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد در خصوص برخورد با دستفروشان و ماهی فروشان، گفت: با توجه به شرایط موجود و انتشار کرونا ویروس به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع در بازار عرضه و فروش هر نوع جنس یا خوراکی اعم از ماهی توسط دستفروشان ممنوع اعلام شده است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او افزود: در سطح شهر یزد بیش از ۴۰ هزار مغازه وجود دارد، کثرت مغازه‌ها و کمبود نیرو باعث می‌شود که نتوانیم با تمام موارد برخورد قاطع داشته باشیم.

سیف الدینی ادامه داد: هر چند در بحث پلمب کردن مغازه‌ها وظیفه‌ای نداریم و این کار بر عهده اماکن است، اما شهرداری به عنوان همکاری نیرو و خودرو خارج از شیفت در اختیار اماکن گذاشته است.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد، تصریح کرد: در هر صورت بهتر است از طریق اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، خود مردم با در خانه ماندن و خرید نکردن به نیرو‌های دولتی که در تلاشند نظم و سلامت شهر را حفظ نمایند، کمک کنند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
در آذربایجان غربی هم ممنوع شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
0
خیلی هم خوبه. برید از مدیر کل اصفهان یاد بگیرید
نظر شما
ادامه