کد خبر: ۵۶۲۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان به منظور جلوگیری از انتقال مکانیکی ویروس کرونا گفت: مردم از خرید هرگونه فرآورده خام دامی از جمله مرغ، ماهی، گوشت، میگو و تخم مرغ در اماکن روباز، بازارچه های محلی، خودروهای سیار و دوره گرد خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد جانباز» روز سه شنبه افزود: تمامی فرآورده های خام دامی باید به صورت بسته بندی کامل خریداری پس از ضدعفونی در منزل قطعه بندی شود.

وی بیان داشت: به منظور کاهش تماس ماهی و میگو با سطوح و دست، از قطعه قطعه و تمیز کردن این آبزیان در مراکز عرضه نیز خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: افراد فروشنده در مراکز عرضه مواد خام دامی باید مجهز به ماسک، کلاه، دستکش، پیش بند و لباس کار باشند.

جانباز یادآورشد: همچنین ابزار و تجهیزات در مراکز عرضه از جمله یخچال و فریزر، میزکار، تخته گوشت، چاقو، ساطور، سینی، چرخ گوشت، ترازو وغیره باید به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی شود و دفع پسماندها نیز به شیوه بهداشتی در سطل های درب دار پدالی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: هرگونه فرآوری و طعم دارکردن گوشت قرمز ممنوع بوده و چرخ کردن گوشت فقط به درخواست و در حضور مشتری با رعایت ضوابط بهداشتی مجاز است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان تاکید کرد: هرگونه قطعه بندی گوشت مرغ، فرآوری، تهیه جوجه کباب، طعم دارکردن و غیره در مراکز عرضه ممنوع است و در صورت مشاهده با شخص عرضه کننده برخورد می شود.

دکتر جانباز همچنین جهت مصرف فرآورده های خام دامی و پیشگیری از وقوع بیماری کرونا توصیه کرد: هرگونه خرید و فروش مرغ زنده به علت نامشخص بودن منبع تامین (حمل با خودرو و تجهیزات آلوده)، مبدا ورود و  نظارت نداشتن بهداشتی و دوره پرهیز از مصرف داروها ممنوع می باشد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
یعنی تمام مشکلات اونجا حل شد فقط مونده بود این علی برکت الله
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
کاش اونجا یک دلسوز بومی پیدا شود مثل دوران طلایی دکتر نیکپور وپیشکسوت بزرگواری همچون دکتر سبکرو که با کج سلیقگی ها نگذاشتند کار کنند والان ..................................
ناشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
گوشت چرخ کرده که دیگه حذف کردن ندارد برادر
نظر شما
ادامه