کد خبر: ۵۶۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی، بوشهر و آذربایجان شرقی

 

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی: ایجاد اشتغال در حوزه دامپزشکی، روندی افزایشی دارد
 
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی اعلام کرد: ایجاد اشتغال در بخش غیردولتی دامپزشکی در سال گذشته روند افزایشی داشته و با رشدی 145 درصدی روبرو بوده است.
دکتر ناصر مرگان ازغدی که در جمع مدیران ستادی اداره کل و در آستانه آخرین شنبه ماه آوریل مقارن با 10 اردیبهشت ماه که روز جهانی دامپزشکی نامگذاری شده است سخن می گفت، با اعلام این خبر افزود: درسال گذشته برای 714 نفر در بخش خصوصی دامپزشکی شرایط اشتغال فراهم شده که از این تعداد 429 نفر ایجادی و 285 مورد تثبیتی بوده است.
وی عمده ترین عناوین طرح های اشتغال زا را در دامپزشکی استان شامل؛ درمانگاه دامپزشکی، داروخانه دامپزشکی، آزمایشگاه دامپزشکی، بیمارستان دامپزشکی، مرکز مایه کوبی دام و طیور، مسولین و ناظرین بهداشتی دانست و از عناوین زنجیره سرد حمل فرآورده های خام دامی و شرکت های ممیزی خدمات بهداشتی دامپزشکی، زنجیره سرد حمل دارو و مواد بیولوژیک دامی و اشتغال به ضدعفونی خودروهای وارده به مرز در پایانه های مرزی استان را به عنوان اشتغال های ایجاد شده در سال 89 یاد کرد.
دکتر ازغدی جمع شاغلین دارای تحصیلات دانشگاهی را در بخش خصوصی دامپزشکی در استان 728 نفر و دارای مدارک دکترای دامپزشکی،  لیسانس، کاردان و تکنسین در 118 مرکز در اقصی نقاط استان دانست.
مدیر کل دامپزشکی استان، دامپزشکی را از جمله دستگاه هایی دانست که در جهت ایجاد اشتغال و اجرای سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی پیشرو بوده و توانسته در حوزه طیور 100 درصد امور مایه کوبی و درمانی را واگذار کند و در حوزه دام نیز بجز در یک شهرستان در تمامی نقاط استان، فعالیت های این حوزه توسط بخش خصوصی و با نظارت دامپزشکی استان در جریان است.
دکتر ازغدی خاطرنشان ساخت: در جهت تشخیص سریع و به موقع بیماری های دامی درمانگاه های مرجع دامپزشکی فعال هستند و نظر آن ها در صورت نیاز و پس از استفاده از توان تشخیصی آزمایشگاه های دامپزشکی به عنوان رای قطعی در جهت تشخیص  و شناسایی کانون بیماری ها منظور خواهد شد.

 

----------------------------------

 

تقدیر رئیس سازمان شیلات ایران از عملکرد دامپزشکی استان بوشهر

اداره کل دامپزشکی بوشهر اعلام کرد : دکتر امین الله تقوی رئیس سازمان شیلات ایران در جلسه ستاد میگوی استان بوشهر که با حضور مسئولین و کارشناسان مربوط به این صنعت برگزار شد، از تلاش و زحمات چشمگیر دامپزشکی بوشهر در راستای بهداشت و جلوگیری از بروز بیماریهای میگو تشکر کرد.
گفتنی است وی در جلسه دیگری هم که با حضور مهندس جهانبخش استاندار بوشهر برگزار شد از عملکرد دامپزشکی استان بوشهر قدردانی به عمل آورد.

 

----------------------------------

 

تقدیر اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار آذربایجان شرقی از فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی استان
 

اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار استان آذربایجان شرقی با نصب پلاکارد و ارسال نامه‌ای به دکتر علیرضا بیگی استاندار استان، از تلاشها و مدیریت اداره کل دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماریهای طیور  قدردانی کرد.
متن این نامه به شرح ذیل است:

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
راضی معارف
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
0
0
با سلام.این بیماری تنفسیه طیور یعنی چه؟!!!!نکنه همون آنفولانزای خودمونه؟..................
نظر شما
ادامه