کد خبر: ۵۶۲۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: اگر فردی مبتلا به کرونا تشخیص داده شد، به هیچ عنوان در تماس با پرندگان یا حیوانات قرار نگیرد تا از انتقال مکانیکی ویروس به سایر افراد جلوگیری شود ...
 
 

حکیم مهر: مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور گفت: ویروس کرونای جدید در پرندگان دیده نشده است اما آنان می توانند ناقل ویروس باشند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری دانشجو، «دکتر علیرضا اکبرشاهی» گفت: ویروس کرونا جزو ویروس‌هایی است که مدل‌های مختلف دارد و سالیان سال است وجود دارد؛ بعضی از انواعش را در طیور هم داشتیم که قابلیت انتقال به انسان را نداشته، ولی این ویروس کرونای جدید تا الان انتقالش از طریق پرندگان یا حیوانات ثابت نشده است.

 وی ادامه داد: ولی پرندگان می‌توانند به عنوان ناقل و در واقع به صورت مکانیکی ویروس را منتقل کنند؛ اگر فرد آلوده‌ای در نزدیک حیوان یا پرنده‌ای باشد، پرنده‌ای که ویروس روی بدنش وجود داشته باشد می‌تواند شخصی که به آن دست می‌زند را درگیر کند و چرخه انتقال مطرح شود ولی خود پرندگان و حیوانات تا الان ثابت نشده که این ویروس جدید را منتقل کنند.

اکبرشاهی عنوان کرد: واحدهای صنعتی‌مان که کاملا تحت نظر هستند و سیستم کاملا بسته‌ای هستند و کسانی که آنجا حضور دارند بیماری مشترک هم هنوز ثابت نشده که این برای بیماری مشترک هست نگرانی نیست. در طیور اهلی همان توصیه‌ای که سر بحث آنفلوانزای پرندگان داشتیم که به نوعی پرندگان را محصور نگه دارند در فضای باز نباشد، الان نیز همین توصیه را داریم. پرندگان در فضای بسته و محصور باشند، به خصوص با افرادی که بیماری کرونایشان مثبت شده تماس پیدا نکنند، چرا که ممکن است به صورت مکانیکی این ویروس را به غیر افراد سالم منتقل کنند.

وی گفت:  روستاییان و یا دامدارانی که به صورت روستایی پرنده نگه می‌دارند، اگر بر فرض فردی مبتلا به کرونا تشخیص داده شد به هیچ عنوان در تماس با پرندگان یا حیوانات قرار نگیرد که خدای ناکرده به صورت مکانیکی این ویروس را به سایر افراد منتقل کند؛ مهمترین نکته این است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
0
3
آقای دکتر اکبرشاهی ببخشید علت واکسیناسیون علیه نیوکاسل در چندین استان کشور در منازل روستائیان و استفاده تثبیت کننده ویروس در زمان پاندمی ویروس کرونا چه می باشد؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
0
3
دوره زمونه طوری شده که دوستان دیگه چیزی برای گفتگو ندارن همش چسبیدن به نقش انتقال مکانیکی حیوانات اقا دیگه خواجه حافظ شیرازی هم متوجه شد لطف کنید این بحث نخ نما رو رها کنید
نظر شما
ادامه