کد خبر: ۵۶۲۵۳
 
 

سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه که مسئول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روسیه است، اعلام کرد که آزمایش واکسن کرونا بر روی حیوانات را آغاز کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (روس پاترب نادزور) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که در مرکز تحقیقاتی «وکتور» وابسته به این سازمان در فشرده ترین زمان نمونه های واکسن ساخته شده و این واکسن ها در شش زمینه تهیه شده است.

در بیانیه آمده است: پژوهشگران موفق شدند واکسن هایی را بر اساس ویروس های گروه سرماخوردگی ، سرخک، استوماتیت و نیز با بکارگیری فناوریهای واکسن مصنوعی شامل واکسن ام.ار.ان.کا، واکسن های پپتیدی و واکسن های انفرادی بسازند.

سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه می گوید: در تهیه واکسن جدید با استفاده از فناوریهای بیولوژیکی نیاز به آزمایش آن بر روی حیوانات آزمایشگاه حساس وجود دارد که اکثرا برای این منظور از موش های آزمایشگاهی استفاده می شود.

«این مرحله الزامی است زیرا نیاز به اطمینان یافتن به غیرمضر بودن و کارایی واکسن جدید وجود دارد و متاسفانه تحقیقات بر روی سلول های دانه های گیاهان نمی تواند به همه سوال ها پاسخ دهد زیرا اندام های زنده دارای ساختار پیچیده تر هستند.»

در پایان بیانیه گفته شده است: در جریان تحقیقات بهترین و بی خطرترین نمونه واکسن برای کرونا انتخاب خواهد شد بطوری که بتواند ایمنی سلولی و عمومی بدن را تامین کند. دانشمندان امیدوترند که واکسن جدید کرونا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ آماده برای استفاده شود.
 
نظر شما
ادامه