کد خبر: ۵۶۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

سازمان دامپزشکی مراقبت‌ها، ضوابط و استانداردهای بهداشتی برای آبزی پروران، دامداران و مرغداران را ضروری دانست و بحث سرایت مستقیم ویروس از دام به انسان را رد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، ویروس کرونا که سوغات کشور چین است ترس زیادی را در کشورهای مختلف جهان ایجاد کرده اما هنوز منشاء آن مشخص نیست و با این حال ویروس کرونا به یک مشکل جهانی تبدیل شده است و باید کنترل و مقابله با شیوع این ویروس در اولویت قرار گیرد.

 "کرونا ویروس" وحشت زیادی را در سطح جهان ایجاد کرده و باعث مرگ افراد زیادی در کشورهای مختلف از جمله ایران شده است، اما با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کرد.

نگرانی‌های این ویروس تا حدی است که ذهن صاحبان واحدهای دامی را به خود مشغول کرده اما طبق اعلام سازمان دامپزشکی تاکنون گزارشی از انتقال ویروس کرونا از دام به انسان مشاهده نشده است.

اما سازمان دامپزشکی مراقبت‌ها، ضوابط و استانداردهای بهداشتی برای  آبزی پروران، دامداران و مرغداران را ضروری دانست و جای نگرانی برای سرایت مستقیم ویروس از دام به انسان را رد کرد.

همچنین در این میان بحث رعایت بهداشت فردی در سطح کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و دیگر بخش‌های زیرمجموعه دامپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای اینکه اطمینان خاطر بیشتری به صاحبان واحدهای دام و طیور استان مازندران ارائه کنیم، گفت‌و‌گویی با مسؤول اطلاع‌رسانی کارگروه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا جهاد کشاورزی مازندران داشتیم.

 «مهدی خلیلی» با بیان اینکه صاحبان واحدهای دام و طیور تا حد امکان از تماس مستقیم با حیوانات وحشی، دام و حیوانات اهلی اجتناب کنند، گفت: کارکنان دامداری‌ها در صورت مشکوک بودن به کرونا ویروس از تماس با دام خودداری کرده و از ماسک، دستکش، لباس کار و چکمه در محیط‌های کار استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از اتمام کار استحمام فراموش نشود و لباس‌های آلوده خود را بعد از فعالیت در واحدهای دامی از سایر لباس‌ها جدا کنند، ادامه داد: دامداران محل نگهداری حیوانات را به طور مرتب گندزدایی کنند چراکه در برخی مواقع شاهد هستیم محل نگهداری در مجاورت محل سکونت افراد است و به همین منظور باید نظافت محل سکونت رعایت شود و سطوح با مواد ضدعفونی‌کننده (وایتکس) رقیق شده تمیز نگه داشته شود.

خلیلی با بیان اینکه با باز نگه داشتن درب و پنجره منزل و محیط نگهداری دام و طیور اجازه داده شود هوا تهویه شود، افزود: لباس کار و وسایل مورد نیاز در واحدهای دام و طیور باید در معرض نور خورشید قرار گیرد چراکه این اقدام خاصیت میکروب‌کشی بالایی دارد.

مسؤول اطلاع‌رسانی کارگروه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: حیواناتی که مشخص نیست از کجا آمدند به خصوص حیوانات وحشی به عنوان حیوانات خانگی نگهداری نشوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
0
1
منشا ویروس Covid-19 هنوز ناشناخته است رئیس موسسه بیوشیمی آمریکا گفت که ویروس کرونا بر اساس قرارداد وزارت دفاع آمریکا ساخته شد!
نظر شما
ادامه