کد خبر: ۵۶۳۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
پیشنهاد شده که سگ از صاحب آن در صورت مشاهده در معابر عمومی ضبط شده و توسط نیروی انتظامی به باغ وحش، جنگل یا بیابان مناسب زندگی حیوان منتقل شود. در حالی که این روزها خبری مبنی بر رها کردن دو بیمار بی‎بضاعت در کنار خیابان در کانون توجه رسانه‎ها قرار گرفته معلوم نیست در صورت تصویب این طرح با چنین پیشنهاداتی ، سرنوشت حیوانات ضبط شده چه خواهد بود؟!...
31305-14925

حکیم مهر - مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در گزارشی به اظهار نظر کارشناسی درباره طرح الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی مشهور به "طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات مضر و نجس العین" پرداخته است.

در فهرست تدوینگران این گزارش ، نام وحید یامین‎پور مجری مشهور برنامه "دیروز، امروز ، فردا" شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران که در سری جدید این برنامه جای خود را به رنجبران خبرنگار صدا و سیما داده به سبب تحصیلاتش در زمینه جرم‎شناسی به چشم می‏آید.

متن کامل این گزارش را با کلیک بر روی عبارت زیر در قالب PDF دانلود و مطالعه نمایید :

 

متن کامل اظهار نظر کارشناسی درباره طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات مضر و نجس العین

 

از نکات قابل تأمل این گزارش ، پیشنهاداتی است که در آن مطرح شده و بر این اساس مثلاً پیشنهاد شده که سگ از صاحب آن در صورت مشاهده در معابر عمومی ضبط شده و توسط نیروی انتظامی به باغ وحش، جنگل یا بیابان مناسب زندگی حیوان منتقل شود.

در حالی که این روزها خبری مبنی بر رها کردن دو بیمار بی‎بضاعت در کنار خیابان در کانون توجه رسانه‎ها قرار گرفته معلوم نیست در صورت تصویب این طرح با چنین پیشنهاداتی ، سرنوشت حیوانات ضبط شده چه خواهد بود؟!

 

گفتنی است همانطور که در این اظهار نظر کارشناسی (گزارش) هم آمده این طرح با تأکید بر سگ تدوین شده و معلوم نیست عبارت حیوانات مضر به چه منظور در آن گنجانده شده است. امری که در نامه اخیر مدیرمسئول حکیم مهر خطاب به رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی هم تأکید شده است. (اینجا)

 

جامعه دامپزشکی کشور همچنان منتظر اقدامات عملی و بیان مواضع صریح سازمان دامپزشکی کشور، جامعه دامپزشکان ایران و سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است!

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محفوظ
|
-
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
0
نمیدونم چرا نماینده های ما میخوان مردم اونطور که مجلس میخواد باشن؟ اعتقادات مذهبی همه در یک حد نیست! اینو بالاخره چه موقع میخوان قبول کنن؟ در ضمن بعضیا از عشقشون به حیوونا و یا از افسردگی و دلایل دیگری که واقعا به هیچ کس مربوط نیست دوست دارن سگ یا هر حیوون دیگه ای رو نگهداری کنن! من نمیدونم مجلس اینقدر بیکار شده که به این مسائل میرسه؟ مشکل بیکاری جوونارو حل کردن فقط مونده بود سگاشون!
دکتر تورج وکیلی
|
-
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
1
این نمایندگان محترم! از هر لفظی بدون ترس و ملاحضه با تعمیم به عموم مردم استفاده کرده اند. آخه شمایی که در بدو حرفت میای می گی سگ گردانی کار افراد فرودست است، ................که مردم را اینطور خطاب می کنی..
تقلید کورکورانه؟ .............. صلح و صفایی که یک سگ می تونه به منزل من نوعی بیاره..
من به شخصه سگ نگهداری می کنم، عاشق حیوانم هستم، به لحاظ بهداشت و سلامتی کاملا واقفم بر مسائل مربوطه و ابراز می دارم که از وقتی این حیوان زیبا به جمع خانواده من وارد شده، عواطف و ارتباطات بین اعضای خانواده بیشتر متجلی شده..
..................................
petmehdivet
|
-
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
ببخشید من خیلی بی سواد هستم.یکی بگه محل زندگی سگ کجاست؟باغ وحش؟بیابان؟جنگل؟الان سگ های ضبط شده را کجا رها می کنند؟بیابان؟مگر جنگلی هم در این کشور باقی مانده؟باغ وحش هم که آلوده به سودوموناس هست!نکنه سگ ها هم مثل ببرها و شیرها مشمشه بگیرن؟!
س-شعبانیان
|
-
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
0
واقعا متاسفم از این همه تحجر و تند رویی. به جای این حمله ها بیان قوانین حمل با قید و شرط مثل همراه بودن شناسنامه و قلاده و اماکن مخصوص و غیره تدوین کنن.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
0
0
با تشکر از شما که به این مسئله که امروزه برای بسیاری از بزرگان یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات مملکت شده است توجه می نمایید.
عرض کنم خدمتتان یکی از دوستان من در سال گذشته در حادثه ای همسر و فرزند خود را از دست داد و دچار افسردگی شدید گردید.هر کدام از اطرافیان پیشنهادی برای عوض شدن روحیه و سرگرمی وی داشتندببخشید:
از مسافرت برون مرزی و اشنای با شخصی حتی برای مدت کوتاه تا دوست شدن با فردی در شهر خودش.اما من یک توله سگ به او که کلآ با حلال وحرام بودنش مشکل داشت دادم و گفتم فقط چند روز نگهدار تا جایی برایش پیدا کنم الان چنان مشغول و سرگرم است که به قول مادرش نیازی به دکتر و دارو نداردحالا شما بگید اگه با یک گردن کلفت اشنا میشد و هزار اتفاق براش می افتاد بهتر بود یا نگهداری ازحیوانی که وفاداریش را جاهایی از همنوع بیشتر به اثبات رسانده.
یعنی یکی نیست بگه بابا جان همه گیر و گرفتاریهامون حل شده نگهداری سگ در چهار دیواری اختیاریمون شده معظل ........- سانتانا رحمانی
حمیدرضاملامحمدی
|
-
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
0
با سلام
به هر حال هیچکس نمیتونه از معجزات و مبینات در آیات و روایات چشم پوشی کنه و با این استدلال های گاه حیرت انگیز حکم به حلال و مباح بودن نگهداری از سگ بده
آنچه که واضحه اینه که در هر چیزی که حلال و حرام آن از سوی خدا معین شده حکمت مطلقی وجود داره که به مرور زمان با پیشرفتهای علمی اثبات میشن.
مسلماً اونچیزی که حرام اعلام شده مضراتی برای انسان داشته که حرام اعلام شده.
بدن انسان از خاکه و مفسدات زیادی در این جهان این کالبد رو تهدید میکنه ، و یقیناً کسیکه این بدن رو برای ما طراحی کرده ، کارکردشو از ما بهتر میدونه و خیر و صلاح این بدن رو بهتر میفهمه ، درست مثل کارخانه ای که دستورالعمل و بروشوری برای استفاده بهتر از محصولش ارائه میکنه تا استفاده کننده بهترین کارایی رو در بیشترین زمان ممکن از این محصول داشته باشه.
هنوز خیلی از زوایای علمی اتفاقات و رفتارها برای ما روشن نیست و همه درهای علم و دانش به روی بشر باز نشده که بتونیم بر اساس حکم عقل با قاطعیت احکام خدا رو که همه چیز رو او آفریده زیر سؤال ببریم یا نقض کنیم.
یکی از معجزاتی که من خودم از آیات قرآن دیدم در سوره روم در آیات اول سوره وجود داره که قرآن می فرماید : «غُلِبَتِ الرُّوم فیِ أَدنَی الأَرض» : روم در پست ترین زمین شکست خورد. حیرت از این معجزه اونجاست که قرآن 1400 سال پیش نوشته که منطقه ای که در شرق دریای مرده (بحرالمیت) در مرز فلسطین و اردن در محدوده اردن قرارداره و در جنگ ایران و روم محل شکست سنگین رمیها شده ، پست ترین زمین در کل جهانه ، حال آنکه در این دوران و با داشتن تجهیزات پیشرفته ماهواره به تازگی مشخص شده که اون منطقه پست ترین زمینه و 147 متر از سطح آبهای جهان پایینتره و این جز معجزه کلام وحی چیز دیگری نیست. قطعاً برای کسانیکه فطرت خداجویی دارن ندیدن این واضحات علمی ممکن نیست. پس با این شرایط حتماً نجس بودن سگ هم مثل حرمت زنا و ربا و مسائل دیگری که کم و بیش ضرر اونها در زندگی انسان و سلامت روحی و جسمی ما اثبات شده ، دارای فلسفه ایه که خالق کارگاه هستی عالم بر اونهاست و هنوز درک ما از این مسائل در اون حد نیست که بتونیم حکم کنیم پس باید گوش کنیم و زندگیمونو پاک نگهداریم.
نجاست یک حکم شرعیه که حتماً در رعایت اون فواید زیادی برای ما هست و ما خودمون از درک و اثبات اون عاجزیم . تکیه کورکورانه به استدلالهایی که پایه های محکمی ندارن و فقط از روی میل و رغبت و علایق ما شکل گرفتن کمکی به سلامت زندگی ما نمیکنه .
امیدوارم همه ما بتونیم با درک عمیق دستورات الهی بهترین کارها رو در زندگی انجام بدیم.
نظر شما
ادامه