کد خبر: ۵۶۳۴۰

مقامات بهداشتی بلژیک اعلام کردند، در این کشور یک گربه از صاحب بیمارش به کرونا مبتلا شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایرنا، مقام های بهداشتی بلژیک هرگونه خطر آلودگی انسان از طریق حیوان به کرونا را مستثنی کردند.

این رسانه فرانسوی نوشت: موارد آلودگی حیوانات اهلی نادر است.  مقامات هنک کنگ در هفته های اخیر دو مورد ابتلای سگ به کووید ۱۹ را گزارش کردند. به گفته آنها روی ۱۷ سگ و ۸ گربه که در تماس با مردم زندگی می کردند غربالگری انجام شد.

«امانوئل آندره» پزشک بلژیکی می گوید: این ویروس از انسان به حیوانات منتقل می شود اما هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم حیوانات می توانند عوامل اپیدمی آن در جامعه باشند.

آژانس فدرال بلژیک برای ایمنی زنجیره غذایی (Afsca) در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد در هنگ کنگ سگ هایی که مبتلا به کرونا بودند هیچ علائمی نداشتند در حالی که در بلژیک گربه مبتلا از اختلال های تنفسی و گوارشی رنج می برد.

به گفته مقام دولتی بلژیک، تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر ناقل بودن حیوانات خانگی به به انسان یا دیگر حیوانات خانگی وجود ندارد.

خطر انتقال ویروس از حیوانات اهلی به انسان در مقایسه با خطر انتقال از طریق تماس مستقیم بین انسان ناچیز است اما برای احتیاط به شدت نسبت به رعایت قوانین بهداشتی در تماس با حیوان خانگی تاکید شده از تماس نزدیک با حیوان جلوگیری، بعد از دست زدن به حیوان دست ها شسته و از لیسیدن صورت توسط حیوان جلوگیری شود.

منبع: RTL فرانسه

 
نظر شما
ادامه