کد خبر: ۵۶۴۰۹
 
 

با تعطیل شدن کسب و کارها و یا دورکاری، در واقع دولت ها به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر  COVID-19 مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی ترغیب و تشویق می سازند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، در چنین شرایطی صاحبان سگ های خانگی مجبورند ساعات و روزهای زیادی را در منزل بمانند و شاید همانند گذشته به کلینیک ها دسترسی نداشته باشند همچنین نمی توانند حیوان خود را برای پیاده روی بیرون ببرند. اما این نباید بدین معنی باشد که سگتان تحرک خود را از دست بدهد .

دکتر  Chad Dodd دامپزشکی که بیش از 20 سال تجربه دارد، در این زمینه رهنمودهایی دارد که با هم می خوانیم .

راه بروید: مهم نیست که مساحت خانه یا آپارتمان شما چقدر است دو مرتبه در روز هر بار به مدت 15 دقیقه به همراه سگتان راه بروید. بدین ترتیب شما و سگتان بی تحرک نمانده اید.

قایم باشک بازی کنید: یکی از اسباب بازی های سگتان را در گوشه ای پنهان کنید و از حیوانتان بخواهید تا آن را پیدا کند.

دنبال بازی کنید: این بازی بهتر است در فضایی بازتر مثل هال، زیرزمین یا حیاط خانه باشد. یکی از اسباب بازی های نرم سگتان را بگیرید و بدوید تا او از شما آن را پس بگیرد و برعکس.

از پله ها بالا و پایین بروید: اگر در خانه پله دارید و سگتان هم پر جنب و جوش است، دو مرتبه در روز و هر بار بین 5 تا 10 دقیقه با همدیگر از پله ها بالا و پایین بروید.

اگر تراس یا حیاط دارید از آن استفاده کنید: اگر هوا خوب است و شما هم تراس یا حیاط خلوت دارید از هوای تازه بهره ببرید. همچنین می توانید آهسته بدوید یا بر سرعتتان در حین دویدن اضافه کنید.

عادت های غذایی را بررسی کنید: اگر تا پیش از این به سگتان زیاد غذا می دادید الان زمان خوبی است تا غذای حیوانتان را به میزان 10 درصد کاهش دهید به ویژه اگر سگ شما به پیاده روی و فعالیت روزانه عادت داشت.

 

نظر شما
ادامه