کد خبر: ۵۶۴۲

حکیم مهر - رئیس دندانپزشکی دانشگاه لومالیندا کشور آمریکا گفت: مراحل مقدماتی ساخت اندام دندان روی حیوان آغاز شده و به منظور استفاده از این تحقیقات برای انسان فاصله زیادی مانده است.

چارلز گوداکر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحقیقاتی که تاکنون در زمینه ساخت اندام دندان در مرکز تحقیقات پرفسور ترابی‌نژاد انجام شده بسیار خوب پیشرفت است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالعات حیوانی ساخت اندام دندان انجام شده است، بیان داشت: مراحل مقدماتی ساخت اندام دندان را روی حیوان آغاز شده و به منظور استفاده از این تحقیقات برای انسان فاصله زیادی مانده است.
رئیس دندانپزشکی دانشگاه لومالیندا کشور آمریکا تصریح کرد: طرح‌های تحقیقاتی که در عرصه دندانپزشکی مرکز تحقیقات پرفسور ترابی‌نژاد انجام می‌شود قابل مقایسه با مراکز معتبر دنیا است.
وی ادامه داد: سطح تحقیقات مرکز تحقیقات پرفسور ترابی‌نژاد بسیار عالی است به گونه‌ای که تاکنون مقالات خوبی از این مرکز در مجلات معتبر دنیا چاپ شده است.
گوداکر با بیان اینکه اکثر بیماری‌های دهان و دندان امروزه قابل درمان است، افزود: هم‌اکنون پیشرفت‌های خوبی در زمینه پوسیدگی دندان شده به صورتی که در حال حاضر از مخلوط کردن آب با فلوراید به منظور پوسیدگی دندان استفاده می‌کنند که توانستند پوسیدگی دندان را کنترل کنند.
وی اضافه کرد: استفاده از مسواک، نخ‌ دندان و مصرف مواد غذایی توسط بیمار از فاکتورهایی است که یک پزشک باید نسبت به آنها آگاه باشد تا بتواند پوسیدگی دندان را بهتر درمان کند.
رئیس دندانپزشکی دانشگاه لومالیندا کشور آمریکا با اشاره به اینکه پرفسور ترابی‌نژاد موسس ساخت مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تلاش‌های فراوان این مرکز را ساخته است، تاکید کرد: افرادی که در حال حاضر در مرکز تحقیقات پرفسور ترابی‌نژاد به کارهای تحقیقاتی می‌پردازند تاکنون بسیار خوب عمل کردند.

 

نظر شما
ادامه