کد خبر: ۵۶۴۳۵

معاون اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به شایعه بودن وقوع بیماری در دام ها، گفت: سلامتی دام های استان به ویژه در سطح روستاها رصد می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر زنجان، «دکتر مجید اسکندرپور» امروز در زمینه برخی از شایعات نسبت به شیوع کرونای ویژه دام در دام های روستایی، اظهار کرد: بیماری مشابه کرونا یا خود کرونا ویروس در دام وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در فصل کنونی معمولا بیماری های مختلفی از جمله تب برفکی، آبله و ... در بین دام ها بروز پیدا می کند، تصریح کرد: واکسن های ویژه این بیماری ها تجویز و به دام ها تزریق می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا کادر دامپزشکی و بخش خصوصی هم تعطیل نبوده و همواره فعالیت داشتند، اضافه کرد: مثلا در پی وقوع بیماری آنتروتوکسمی که به دلیل تغییر سطح جیوه در بدن است، کانون آن بررسی و مورد بازدید قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت گزارش از کانون بیماری های دامی و تایید بیماری، بلافاصله کار واکسیناسیون انجام می گیرد، ادامه داد: در زمینه تب برفکی بخش دولتی و بخش خصوصی از ماه های گذشته فعال شده اند.

اسکندرپور با اشاره به اینکه اطلاع رسانی های لازم در خصوص تب برفکی دام صورت گرفته است، یادآور شد: از فرمانداری ها و بخشداری ها خواسته شده تا به روستاییان اعلام کنند نسبت به واکسیناسیون دام ها اقدام شود.

 
نظر شما
ادامه