کد خبر: ۵۶۴۴۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: ما در سازمان دامپزشکی طی سه سال گذشته به دنبال آن هستیم تا با کاهش وابستگی به واردات در اقلام یاد شده و تکیه بر تولید داخل، جهش تولید را رقم بزنیم ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی ضمن اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت امنیت غذایی جامعه را برعهده دارد، گفت: ما در بحث امنیت غذایی باید به دنبال خودکفایی و خوداتکایی باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در گفتگو با رادیو اقتصاد، افزود: علی رغم تمامی گرفتاری‌ها و مشکلات، طی چهار دهه پس از انقلاب تلاش‌های خوبی در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به این که در حوزه پروتئین دامی، چهل سال پیش تمامی اقلام مصرفی از قبیل لبنیات، تخم مرغ، گوشت سفید و قرمز، عسل و آبزیان در کشور از محل واردات تامین می شد، گفت: پس از چهل سال ایران فقط ۱۰ درصد در زمینه گوشت قرمز به خارج وابستگی بوده و در بقیه اقلام مازاد تولید و صادرات دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی افزود: این یک اتفاق مبارکی به رغم تمامی تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی برای کشور است.

رفیعی پور ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم به سال جهش تولید، اظهارداشت: بطور قطع این نامگذاری بسیار حکیمانه و هوشمندانه است.

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی در شرایطی که برای ضربه زدن به اقتصاد ایران از هیچ تحریم و فشاری دریغ نکرده اند رهبر انقلاب تحقق جهش تولید را شرط ایجاد اشتغال و ناکام کردن برنامه ‌های ضد امنیت اقتصادی کشور اعلام می کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: اگر بخواهیم به تولید مقتدری برسیم و به شعار جهش تولید عمل کنیم در زمینه نهاده ها نباید وابسته باشیم.

وی افزود: ما در نهاده های حوزه ریز مغذی های مورد مصرف در غذای دام و طیور و همچنین مواد اولیه برای تولید دارو و واکسن های دامی که پشتیبان تولید هستند، نیازمندی داریم بنابراین سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در کشور باید به نحوی باشد که درصد وابستگی به واردات این اقلام به شدت کاهش یابد.

رفیعی پور گفت: ما در سازمان دامپزشکی طی سه سال گذشته با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بینان و استارت‌آپ‌ها به دنبال آن هستیم تا با کاهش وابستگی به واردات در اقلام یاد شده و تکیه بر تولید داخل، جهش تولید را رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه راهبری جهش تولید را تا افق ۱۴۰۴ پیش بینی کرده ایم که در سال اول آن یعنی در سال ۹۹، بسیاری از طرح های سازمان دامپزشکی در حوزه هایی که وابسته بودیم را برای اولین بار در داخل کشور تولید و افتتاح خواهیم کرد.

 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
8
برنامه ی راهبردی برای قطع وابستگی مالی بین صاحبان کشتارگاهها و مسئولین فنی بهداشتی در کشتارگاههای صنعتی ندارید. به خدا داریم از بین می ریم .آخه تا کی .خواهشا جواب بدید.امروز یکی از شبکه ها به صراحت گفت شما (مسئول فنی بهداشتی)اصلا ازما نیستید.ما نمی تونیم ازتون حمایت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
یاد سکانس برتر فیلم آژانس شیشه ای افتادیم!
اونجایی که رئیس آژانس به حاج کاظم می گفت:
مگه اون موقع که رفتی جبهه از من اجازه گرفتی که حالا حق و حقوقت را از من میخوای؟!
حالا داداش شما مگه اون موقع که دامپزشکی را انتخاب کردید از مسئولین سازمان اجازه گرفتید؟!
مگه اون موقع که رفتی کشتارگاه از رئیس شبکه اجازه گرفتید؟!!!!!!!!!!!!
خدا را شکر ما اپیدمیولوژی خوندیم در حد چند واحد ولی هین بس بود بفهیم هر پدیده ای مثل کرونا باید بیاید و تلفات بدهد و ایمنی ایجاد کند یا بی خاصیت بیاید و برود فقط دوره اش متفاوت است!
درود بر دوستانی که منظور حقیر را از "هر پدیده" متوجه شدذند
ناشناس
| Hungary |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
برادر من اونوقت چه بر سر ارتباط مالی کشتارگاه ها و مدیران کل ادارات دامپزشکی می آید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
5
جناب اقاي دكتر براي اينكه اثبات كنيد در اين مدت در زمينه توليد خوب عمل شده است لازم نيست ............ كه چهل سال پيش همه چيز وارد مي شد

از طرف ديگر شما مسئول امنيت غذايي نيستيد شما مسئول ايمني آن هستيد .......................
از تلاش براي نشستن بر صندلي امنيت غذايي دست برداريد چرا كه نميشود روي يك صندلي دو نفر بنشينند و بر روي صندلي ايمني غذايي كه خالي است جلوس بفرماييد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
3
آقای رئیس .وظیفه شما تولید نیست.وظیفه شما نظارت بر تولید بهداشتی است.بسا در این زمینه مجبور شوید بسیاری از تولیدات غیر استاندارد را امحا نمایید.
............................
دامپزشک.کارمند سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
3
سلام.حکیم نامهربان سانسور و حذف پیامها،انگیزه نوشتن را بشدت نابود می کند.
دوباره مسولین شروع کردند به تعریف و تمجید وچه و چنان و ..........
اما حقیقت این است که خیلی از مسولین و دولتمردان خودشان مانع بزرگ جهش تولید در این کشور هستند
........................ ایا با این نحو مدیریت ،جهش تولید امکان پذیر است؟بدون تردید ،خیر امکان پذیر نیست.

دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دام در سازمان از زمان حضور جنابعالی که یکی از مهمترین بخشهای سازمان دامپزشکی است تا به امروز چندین مدیرکل و سرپرست را تجربه کرده و در حال حاضر با سرپرستی آقای دکتر نقیبی که مدیرکل قرنطینه می باشند ،اداره می شود.
قرنطینه ای که این روزها بدون تردید ،پر کارترین قسمت ادارات کل دامپزشکی است .

جهش تولید نیازمند برنامه است نه شعار.

جهش تولید نیازمند بازنگری صددرصدی در نحو انتخاب مدیران اجرایی در کشور است،تا نحو انتخاب مدیران تغییر نکند ،هیچ جهش تولیدی اتفاق نخواهد افتاد.

آیا جهش تولید اصلا امکان پذیر است ؟
جهش صددرصدی تولید هم امکان پذیر است ،اگر و تنها اگر یک قانون در این کشور مصوب و اجرا شود ................. مدیران هر دستگاه ،ارگان و یا سازمانی توسط کارشناسان و کارکنان آنها انتخاب شوند ................................

این قصه سر دراز دارد ........................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
3
شما ۱۰ روز از جهش نگذشته تولید کننده ها رو بیچاره کردید
مرغ رو دست مرغدار نذارید جهش تولید تا ۱۴۰۴ پیشکشتون
الان حتما میگید جمع آوری مرغ بعهده پشتیبانی هست نه شما
پس بهتره بدونید نهاده هم به جهاد مربوطه نه شما
بقول دوستمون شما همون مسئولین فنی خودتون رو جمع و جور کنید واسه کا دوره مدیریتتون مارو کافیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
4
ریاست سازمان باید تفاوت امنیت غذایی(food security) و ایمنی غدا (food safety) را از هم تفکیک کند
مسئول امنیت غذایی(یعنی تامین غذا به مقدار کافی از لحاظ حجمی) مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است
اما
مسئول ایمنی غذا ( سلامت غذا) ما هستیم

متاسفانه به نظر من ، سازمان این دو مقوله را برعکس دنبال می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بله دقیقاً دامپزشکی با کاهش تلفات دامی در بخش جهادکشاورزی مسوول این کار هست و باید اینو میگم باید قسمت بهداشت مواد غذایی توسط دامپزشکان شاغل در معاونت غذا و دارو در بهداشت یا اداره استاندارد باشه و این یعنی انحلال سازمان دامپزشکی که باید اتفاق بیفته
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
5
........................ دیروز تلخ ترین نامه عمرم رو که سازمان زده بود دیدم ،اونم اعلام نظر بهداشت ،درخصوص همکاری دامپزشکی و ابلاغ آن توسط سازمان بود مبنی ب. استفاده پرسنل دامپزشکی در غسل و خاکسپاری و ضد عفونی معابر بود و رییس.. سازمان هم دستور دادن که پرسنل در صورت نیاز از هشت صبح تا هشت شب جهت همکاری اماده باشنالبته بنده به عنوان یک کارمند از این مجموعه همچین کاری رو انجام نمیدم و امیدوارم هیچ همکاری هم زیر بار این کار نره رییس سازمان دامپزشکی باید نظرات علمی در خصوص نوع مواد صد عفونی کننده مناسب ،شیوه ضد عفونی ،نخوه اجرای قرنطینه ،نحوه انتشار بیماری و.. ر بده نه از هشت صبح تا هشت شب در خاکسپاری و.. دخالت کنه واقعا شرم اوره
میم.سین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
4
حجم واکسن های دامی وارداتی موجود در بازار امروز را با ۵ سال قبل مقایسه کنید ، جوابتان را میگرید . مملکت پر شده از واکسنهای رنگارنگ خارجی از کشورهایی که حتی عمر استقلالشان از موسسه رازی کمتر است، ....
نظر شما
ادامه