کد خبر: ۵۶۴۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان گفت: واکسیناسیون شش هزار نفر شتر، ۸۰ هزار دام سبک و شش هزار دام سنگین در دستورالعمل کار ما قرار دارد که ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده انجام می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر علی احمدی» با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی هواشناسی و هشدارهای مدیرت بحران در خصوص بارندگی در جنوب کرمان اداره کل دامپزشکی جنوب استان آمادگی لازم را برای روبرو شدن با وضعیت پیش رو داشت، اظهار کرد: با وقوع سیل همکاران ما در منطقه حضور داشتند و پس از رصد تلفات دام، اقدام به دفن آنها کردند.

وی با بیان این مطلب که دو هزار رأس دام در مناطق سیل زده تلف شدند، اظهار داشت: ۴۸ ساعت پس از وقوع سیل سم پاشی دام‌های سبک و سنگین آغاز شد و دکترهای دامپزشک، دام‌ها را ویزیت کردند.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به اینکه تاکنون هزار رأس دام سنگین و شش هزار دام سبک واکسیناسیون شده است و مابقی نیز از فردا یا پس فردا طرح واکسینه شدن آنها آغاز می‌شود، بیان داشت: واکسیناسیون شش هزار نفر شتر، ۸۰ هزار دام سبک و شش هزار دام سنگین در دستورالعمل کار ما قرار دارد که ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده انجام می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در منطقه جازموریان قبل از سال جدید طی دو مرحله واکسیناسیون و تب برفکی انجام شده بود، اظهار کرد: پس از اتمام بارندگی همکاران ما سه روز وقت داشتند چرا که پس از آن شاهد بارش دوباره بارندگی بودیم و در حین بارندگی امکان سم پاشی و واکسینه شدن وجود ندارد همچنین یکسری محدودیت در تهیه اقلام برای واکسینه و سم پاشی داشتیم که این امر هم مزید بر علت شد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
چرا سازمان دامپزشکی اعلام نمی نماید که بیماری های مرتبط با سیل چه مواردی را شامل می شود و در این مواقع، دام ها علیه چه بیماری هایی واکسینه می شوند، همین که اعلام شود واکسیناسیون صورت می پذیرد که نشد اطلاع رسانی، بلکه از سر باز کردن است و.....
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
دوست عزیز
واکسن چند گانه پلی واک
شاربن
شاربن علامتی
نظر شما
ادامه