کد خبر: ۵۶۴۷۰

شبکه آمریکایی بر لزوم فشار آوردن جامعه بین‌المللی به چین برای تعطیل کردن بازار عرضه گوشت حیوانات وحشی تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد فروش حیوانات وحشی در بازار‌های چین اتفاقی معمول است. اما با شیوع بیماری کووید-۱۹ فشار‌های بین‌المللی بر چین برای تعطیل کردن بازار‌های مذکور افزایش یافته که به «بازار‌های خیس» معروف هستند. متخصصان بیماری‌های همه‌گیر معتقدند بیماری ناشی از ویروس کرونا از یکی از این بازار‌ها در شهر ووهان چین شروع شد.

«انتونی فاوچی»، کارشناس برجسته آمریکایی در حوزه بیماری‌های عفونی، پیشنهاد کرده است جامعه بین‌المللی باید بلافاصله بر چین فشار وارد کند تا چین این بازار‌ها را برای همیشه تعطیل کند. چین در سال‌های اخیر تلاش کرده است مقررات بهداشتی را در بازار‌های خیس ارتقاء دهد، اما همواره در این مسیر موفق نبوده است.

بازار‌های خیس همانند بازار‌های هفتگی در آمریکا در چین وجود دارد و مردم دوست دارند به این بازار‌ها بروند تا در آنجا محصولات تازه خریداری کنند. قیمت محصولات در این بازار‌ها در مقایسه با دیگر بازار‌های چین بسیار کمتر است. در عین حال، بازار‌های دیگری هم در چین وجود دارد که به صورت زیرزمینی و غیرقانونی فعالیت می‌کنند. این بازار‌ها نه تنها گوشت و محصولات مشابه را عرضه می‌کنند بلکه به عرضه حیوانات وحشی نیز مشغول هستند.

متخصصان بیماری‌های عفونی می‌گویند همین بازارها، جان همگان را در سراسر جهان در معرض خطر قرار می‌دهد. با کم شدن دامنه شیوع ویروس کرونا در چین، بار دیگر بازار‌های خیس این کشور به تدریج باز می‌شوند.

بنا بر اعلام سی‌ان‌ان، برای بسیاری از مردمان کشور‌های آسیایی این بازار‌های خیس، تنها منبع تامین محصولات گوشت گرم و ماهی و مواد غذایی و میوه است. اما در بازار خیس در منطقه‌ای همانند ووهان چین که کانون شیوع کرونا بود، گوشت حیوانات وحشی نیز عرضه می‌شد.

تصاویر تکان دهنده‌ای از این بازار منتشر شده است که نشان می‌دهد سگ آبی، مار، راکون و دیگر حیوانات وحشی در این بازار ووهان فروخته می‌شوند یا سلاخی می‌شوند یا پوست آن‌ها گرفته می‌شود. به گفته دکتر آنتونی فوچی، ویروس کرونا از حیوان به انسان انتقال پیدا می‌کند که شبیه دیگر بیماری‌های همه‌گیر همانند آنفلوانزای مرغی و سارس است و به همین علت باید چنین بازار‌هایی بلافاصله تعطیل شود.

 
نظر شما
ادامه