کد خبر: ۵۶۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

محققان یک شرکت دانش‌بنیان اصفهانی برای اولین بار در کشور موفق به تولید تخم مرغ غنی شده با اسید فولیک به عنوان یک محصول فراسودمند و کاملا دانش بنیان شدند که مزایای قابل توجهی نسبت به قرص های اسید فولیک موجود در بازار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهارکرد: محصول تخم مرغ های غنی شده با اسید فولیک نتیجه چندین سال کار تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان است که به مرحله تجاری سازی رسید. امروز نیز این نوع تخم مرغ در سطح استان اصفهان به تولید انبوه رسیده است.

«حامد عابدی» حوزه فعالیت این شرکت را تحقیق و تولید فراورده های خاص و فراسودمند از منابع دام، طیور، زنبور عسل و ‌آبزیان معرفی کرد و گفت: این تولیدات با توجه به کمبودهای تغذیه ای شایع در سطح جامعه و به ویژه گروه های آسیب پذیر طراحی و تولید می شوند

وی توضیح داد: تفاوت این تخم مرغ با مکمل های اسید فولیک یا قرص های آهن موجود در داروخانه این است که این نوع اسید فولیک با نام علمی فولات به گونه ای طراحی شده که در بدن انسان تا میزان بیش از ۹۵درصد جذب می شود در حالی که قرص ها این حد جذب را نداشته و ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تاکید کرد: این نوع اسید فولیک غنی شده در تخم مرغ کاملا مطابق با اسید فولیک مورد نیاز بدن است و همین وجه تمایز این محصول است. تخم مرغ های غنی شده با اسید فولیک برای تمام مصرف کنندگان و به طور ویژه خانم های باردار، کودکان و بیماران قلبی-عروقی توصیه می شود.

عابدی میزان اسید فولیک موجود در این محصول را بیش از حد استاندارد غنی سازی اعلام کرد و افزود: این تخم مرغ غنی شده حدود ۵ تا ۷ برابر اسید فولیک بیشتری نسبت به تخم مرغ های معمولی دارد، این در حالی است که معمول و استاندارد غنی سازی اسید فولیک در تخم مرغ تنها ۲ برابر است.

وی در خصوص مزایای این محصول نسبت به تخم مرغ های معمولی، توضیح داد: تخم مرغ های غنی شده با اسید فولیک می تواند از بروز نقص مادرزادی کانال عصبی در جنین جلوگیری کرده و در متابولیسم پروتئین و تقویت رشد طبیعی تاثیرگذار باشد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: از دیگر مزایای آن نیز می توان به افزایش گلبول های قرمز و جلوگیری از کم خونی، کاهش سطح هموسیستئین خون و جلوگیری از گرفتگی عروق، تاثیرگذاری در تولید آنتی بادی، ارتقا سطح ایمنی و همچنین جلوگیری از بروز آلزایمر، پوکی استخوان و کاهش میل جنسی به سبب کهولت سن اشاره کرد.

عابدی با بیان اینکه تخم مرغ غنی شده با اسید فولیک برای اولین بار در کشور تولید می شود، تصریح کرد: در نظر داریم به عنوان اولین شرکت تولید کننده این نوع تخم مرغ، با افزایش خط تولید، این محصول را در سطح کشور توزیع کرده و در ادامه مسیر به صادرات خواهیم رسید.

وی، بازار تولید غذاهای فراسودمند را پرسود دانست و اضافه کرد: بخشی از تولیدات تخم مرغ درون کشور، مازاد است که به عقیده ما این مازاد بودن به معنای این است که باید فرهنگ مصرف تخم مرغ افزایش داد. می توانیم این میزان را به چرخه صادرات برسانیم. زیرا این بازار تولیدی پرسود و با درآمد ۹۰میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ بوده اما متاسفانه ما سهمی از این بازار نداریم و امیدواریم با فعالیت هایی که در حال انجام آن هستیم بتوانیم به این بازار راه یابیم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان هم اندیشان اوین تاک همچنین در خصوص وضعیت این محصول دانش بنیان در بازار داخلی، تصریح کرد: از ۱۲ بهمن ماه و با آغاز دهه فجر این محصول روانه بازار شده و استقبال خوبی نیز به عمل آمده است. امیدواریم تا چند ماه آینده در بخشی از سبد خرید مردم نیز قرار گیرد. سختی های زیادی در راه گرفتن مجوزها و لیبل های مورد نیاز کشیدیم و خواستار کاهش سختگیری ها و افزایش اعتماد به شرکت های فن آور و دانش بنیان هستیم.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Italy
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
1
چند میلیارد پول بی زبون رو وام گرفتین به اسم دانش بنیان؟ محصولتون هم مثل سایر محصولات دانش بنیان یک سال دیگه اثری ازش یافت نخواهد شد
نظر شما
ادامه