کد خبر: ۵۶۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره دامپزشکی باشت گفت:۴۰ راس دام سبک کم سن و سال به دلیل ابتلا به تب برفکی در این شهرستان تلف شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر صادق ظفری» روز دوشنبه اظهار داشت: این تعداد دام بر اثر بیماری تب برفکی در روستای آلکون از بین رفته است.

وی عنوان کرد : دامداران این روستا ۲۰۰ راس دام دارند که۲۰درصد آن بر اثر بیماری تب برفکی تلف شده است.

بیماری تب برفکی به عنوان مهمترین بیماری ویروسی در دام ها است و علائم بیماری شامل بروز تب در دام، لنگش، زخم های دهانی، بی اشتهایی و افت تولید شیر است.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی در چند روستای دیگر باشت  نیز شیوع یافته است از دامداران خواست با قرنطینه دام های خود از انتشار بیشتر بیماری پیشگیری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی باشت ضدعفونی،گندزدایی و شعله افکنی محل نگهداری دام از دیگر توصیه های بهداشتی به دامداران برای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی است.

وی تاکید کرد: با وجود انجام واکسیناسیون برای همه دام های سبک و سنگین باشت خریداری دام های غیر بومی باعث شیوع بیماری تب برفکی در باشت شده است.  

ظفری گفت: بیش از ۳۶۵ هزار راس دام تا پایان بهمن سال ۱۳۹۷ در این شهرستان  بر علیه بیماری های مختلف واکسینه شدند.

وی بیان کرد:در این مدت ۱۲۰ هزار راس گوسفند و بز بر علیه بیماری  آبله، ۱۱۵ هزار راس گوسفند و بز بر علیه تب برفکی و ۶ هزار و ۵۰۰ دام بر علیه بیماری هاری،۱۵هزار راس بره و بزغاله بر علیه تب مالت در باشت واکسینه شده است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
این یکی از تبعات واردات ۱۸۰۰۰راس گوسفند زنده داشتی از افغانستان و توزیع آنها در سطح استان هست، منتظر تبعات بعدی مثل شیوع CCHF هم باشید.
نظر شما
ادامه