کد خبر: ۵۶۴۸۷

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مزارع پرورشی ماهی برای مقابله با وقوع سیلاب آماده باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، «دکتر محمدباقر حاج‌کاظمی» اظهار کرد: علی‌رغم بارندگی‌های اخیر خوشبختانه مزارع پرورش ماهی هیچ‌گونه آسیبی ندیده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع بارندگی‌های شدید در روزهای آتی و احتمال بروز سیلاب در برخی مناطق، آن دسته از مزرعه‌داران که در حریم رودخانه‌ها مستقر هستند، باید هشدارهای بهداشتی و ایمنی را به جد مدنظر قرار دهند تا در صورت وقوع سیل و جاری شدن سیلاب، جلوی تلف شدن تولیدات خود را بگیرند.

حاج‌کاظمی تصریح کرد: مزرعه‌داران باید در وهله اول با در نظر گرفتن تمهیدات لازم از جمله ایجاد سیل‌بند، از ورود سیلاب به مزرعه پرورش ماهی خودداری کنند. این در حالی است که کاهش یا قطع غذادهی در روزهای بارانی و ابری و در زمان گل‌آلودگی آب از جمله مواردی است که جلوی تلفات را می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر استفاده از نمک به منظور کاهش استرس (بسته به گونه پرورشی)، یادآور شد: استفاده از ترکیبات بهبوددهنده کیفیت آب، استفاده از ترکیبات محرک سیستم ایمنی نظیر ویتامین C، همچنین جمع‌آوری تلفات و سوزاندن یا دفن بهداشتی آن‌ها و انجام عملیات شست‌وشو و ضدعفونی با ترکیبات مناسب پس از قطع بارندگی و فروکش کردن سیلاب، از دیگر مواردی است که در زمان وقوع سیل به مزرعه‌داران توصیه می‌شود.

 
نظر شما
ادامه