کد خبر: ۵۶۵۲۰

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیسیون گفت: تمام اعضای کمیسیون به صورت یکپارچه صلاحیت کاظم خاوازی را تائید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  خانه ملت، «احمدعلی کیخا» در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 20 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: 5 اسفندماه سال گذشته نامه رسمی هیات رئیسه در ارتباط با وزیر پیشنهادی (کاظم خاوازی) به کمیسیون واصل و بدون وقفه در 6 اسفندماه جلسه بررسی صلاحیت اجرایی، مدیریتی و برنامه ها و مدارک وی براساس ماده 202 آئین نامه داخلی تشکیل شد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی براساس آئین نامه جدید مجلس بررسی شد لذا کمیسیون های تخصصی دیگر نیز از همه ابعاد صلاحیت و برنامه وی را بررسی کردند.

وی با اشاره به بررسی مدارک دانشگاهی کاظم خاوازی افزود: صحت مدارک دانشگاهی وزیر پیشنهادی پس از استعلام از وزارت علوم در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری مورد تائید کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست قرار گرفت.

کیخا در توضیح انطباق برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با اسناد بالادستی برنامه ششم سیاست های ابلاغی رهبری و قوانین موجود در حوزه کشاورزی، گفت: معاونت نظارت با قید فوریت برنامه های آقای خاوازی را مورد بررسی قرار داد و از نظر معاونت نظارت همسویی برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با اسناد بالادستی تائید شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری آشنایی 30 ساله خود با کاظم خاوازی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی فردی پاک دست، با اخلاق و با استعداد بالا و عالم به امور کشاورزی و مطلع از وضعیت آب و خاک کشور و اهل تعامل است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد: تمام اعضای کمیسیون متفق و یکپارچه صلاحیت مدیریتی، اجرایی، فنی کاظم خاوازی را مورد تائید قرار دادند از این رو به سایر نمایندگان نیز توصیه می کنم که تصدی وزارت جهاد کشاورزی را به وی بدهند.

کیخا یادآور شد: براساس سوالات نمایندگان از وزرا تذکرات، تحقیق و تفحص ها و مواردی که در استیضاح های قبل مطرح شده دغدغه هایی تحت عنوان دغدغه های نمایندگان مجلس در کنار برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در گزارش کمیسیون ارائه شده تا مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آقای خاوازی در صورت اخذ رأی اعتماد بهتر است موضوعاتی همچون فضای حاکم بر مدیریت وزارتخانه و تقویت روحیه جهادی، اولویت دادن به تخصص و توانمندی، پشتیبانی از تصمیمات کارشناسی، استقلال وزیر در تصمیمات اجرایی و مدیریتی، آگاهی به دانش روز کشاورزی و عدم به کارگیری نیروهای بازنشسته تحت هر عنوانی را مورد توجه جدی قرار دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست ادامه داد: همچنین وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صورت اعتماد مجلس به وی باید نسبت به حقوق کشاورزان متعهد باشد و مبارزه جدی با فساد، مبارزه با دموکراسی پیچیده اداری، رقابتی کردن فضای کسب و کار، تاکید بر استفاده بهینه از منابع، توسعه اخلاق کشاورزی، اتخاذ سیاست های مناسب با تغییر اقلیم، همکاری با خیرین و سایر دستگاه های اجرایی به ویژه با وزارت نیرو و حفاظت محیط زیست برای غلبه بر بحران آب مورد نظر قرار دهد.

کیخا همچنین تاکید کرد: نمایندگان در حوزه های مدیریت علمی بخش های تعاون وزارت جهاد کشاورزی، توجه به مراکز تحقیقاتی وزارتخانه، توسعه محوری به جای محصول محوری با توجه به اقتصاد بخش کشاورزی را از جمله دغدغه های مجلس می دانند که آقای خاوازی در صورت کسب رأی اعتماد باید در اولویت قرار دهد.

 

نظر شما
ادامه