کد خبر: ۵۶۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در مورد وضعیت سگ‌های رها شده پایتخت گفت: گزارشی مبنی بر ابتلای سگ‌ها به بیماری کرونا تا این لحظه گزارش نشده است، با این حال سگ‌هایی که شهروندان به دلیل نگرانی ناشی از این موضوع در سطح شهر رها کرده‌اند از سوی شرکت ساماندهی مشاغل جمع آوری و به مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب منتقل می‌شوند.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از رویداد ایران، «سید علی مفاخریان» درباره آخرین وضعیت جمع آوری سگ‌ها در پایتخت به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا گفت: هم اکنون در سطح شهر اکیپ‌های مختلف زنده‌گیری فعالیت می‌کنند که بنا به تماس‌هایی که شهروندان با 137 برقرار می‌کنند در همان روز زنده‌گیری می‌شوند و بعد از مراجعه به محل کمپ و نقاهتگاه سگ‌ها معاینه می‌شوند و اگر از سلامت برخوردار باشند در قرنطینه‌ تفکیک و نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه سگ‌ها در مرکز آرادکوه نگهداری می شوند، اضافه کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر ابتلا سگ‌ها به بیماری کرونا ارائه نشده تا بخواهیم در این زمینه کار خاصی انجام دهیم. در چین یک الی دو مورد ابتلا گزارش شده بود که مشخص نیست که این بیماری از انسان به حیوان منتقل شده یا حیوانات به صورت مستقل می‌توانند ناقل این بیماری به انسان باشند. از آنجایی که در حوزه کرونا این مدل اثبات نشده که از طریق حیوان به انسان امکان انتقال وجود دارد، جای نگرانی نیست.

بنابر اعلام شهرنوشت، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: با توجه به شایعاتی که اتفاق افتاده بود مردم یک تعدادی از سگ‌های خانگی را به دلیل نگرانی از کرونا رها کرده بودند که از سطح شهر جمع‌آوری شدند. ولی برای این موضوع مکاتبه‌ای با سازمان دامپزشکی استان تهران داشتیم و خواستیم تیم تخصصی برای ما اعزام کنند تا اگر موارد مشکوکی در این زمینه وجود داشت، آنها را شناسایی کنند. تا امروز تیم‌های دامپزشکی که در مراکز ما مستقر هستند موردی را مشاهده نکردند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
سلام

لطفا از ایشان آماری از تعداد سگ های رها شده توسط صاحبان آنها در شهر تهران دریافت و ارائه نمائید. در پیام دیگری در ابتلا یکی ار همکاران دامپرشک به بیماری کووید-19 درخواست انجام مطالعه توسط حکیم مهر با گذاشتن اطلاعیه در سایت داشتم در رابطه با بررسی ارتباط شغلی ابتلا به بیماری کووید-19 دامپرشکان و سایر حرفه های دامپروری را درخواست کردم اما پاسخی ندادید. سپاس
نظر شما
ادامه