کد خبر: ۵۶۵۶۷

«احمد رضایی نسب» معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان کرمان از واگذاری 80 درصد فعالیت های غیر حاکمیتی دامپزشکی استان به بخش خصوصی در راستای شعار سال"جهش تولید" خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «احمد رضایی نسب»، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دامپزشکی استان کرمان گفت: این اداره کل بسیاری از امور تصدی گری و غیر حاکمیتی خود در حوزه های تشخیص، درمان، مایه کوبی و ... را تا 80 درصد واگذار کرده است و این روند تداوم خواهد یافت.

رضایی نسب با تاکید بر به‌کارگیری توان بخشی خصوصی در راستای اجرای طرح‌های دامپزشکی استان ، اظهار کرد: تمام تلاش این مجموعه به‌کارگیری و استفاده از تمام توان بخش خصوصی می باشد زیرا  ظرفیت فعالیت این بخش در داخل استان بسیار بالاست.

این مقام مسوول نظارت دقيق بر فعاليت هاي واگذار شده به بخش خصوصي را يك امر ضروري خواند و گفت: براي نتيجه بخش بودن طرح‌ها بر اجراي  دقيق آنها نظارت مي‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی بیان داشت: از اهداف دامپزشکی پیش گیری و مبارزه با بیماری های دامی و تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه می باشد که در نیل به این اهداف، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و توجه به کار این بخش حایز اهمیت ویژه می باشد.

وی به بیان امور دامپزشکی که خدمات مربوطه با نظارت بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار گردیده است، پرداخت و افزود: این امور شامل اموردرمانی (صدور مجوز فعالیت درمانگاه های خصوصی دامپزشکی، امور مایه کوبی) دور مجوز فعالیت مراکز مایه کوبی خصوصی دامپزشکی، فروش دارو (صدور مجوز احداث داروخانه های دامی)، امور آزمایشگاهی (صدور مجوز احداث آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی)، پخش دارو و واکسن (واگذاری فعالیت شرکتهای پخش استانی دارو و واکسن از طریق صدور پروانه)، امور نظارت بهداشتی (بکارگیری مسئولین بهداشتی در امر نظارت بر چرخه تولید ، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی از طریق صدور پروانه و بکار گیری مسئولین بهداشتی در امر نظارت بر کارخانجات خوراک دام ، طیور و آبزیان از طریق صدور پروانه) می باشد.

وی در این رابطه افزود: امور واگذار شده به بخش خصوصی از طریق خرید خدمات شامل مایه کوبی و واکسیناسیون دام و طیور و نیز نصب شماره گوش هم زمان با مایه کوبی و یا نمونه برداری از دام می باشد.

رضایی نسب در پایان بیان داشت: از سال های پیش مطابق با اصل 44، واگذاری بخشی از فعالیت‌های این اداره کل به بخش غیر دولتی آغاز شده که سبب فعالیت و ارایه خدمات 62 داروخانه دامی، 48 مرکز مایه کوبی دامپزشکی، 5 آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی، 63  درمانگاه دامپزشکی و ... در استان شده است.

 

نظر شما
ادامه