کد خبر: ۵۶۵۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی:
«دکتر محمد حبیبی» گفت: با توجه به رخداد اخیر پاندمی ویروس 2019SARS-nCoV2، اقدامات اجرایی جهت راه‌اندازی آزمون کیفی ردیابی ژنوم این ویروس با استفاده از روش RT-PCR و Real-Time RT-PCR اجرا شده است ...
 
 

حکیم مهر: با توجه به رخداد اخیر پاندمی ویروس 2019SARS-nCoV2 ، اقدامات اجرائی جهت راه اندازی آزمون کیفی ردیابی ژنوم این ویروس با استفاده از روش  RT-PCR و  Real-Time RT-PCR اجرا شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمد حبیبی» رئیس مرکز تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی این سازمان امروز اعلام کرد: با توجه به رخداد اخیر پاندمی ویروس  2019SARS-nCoV2 ، و نظر به پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های سازمان دامپزشکی کشور در ضرورت بررسی موارد ارجاعی مشکوک و دارای تعاریف بیماری COVID-19  مرتبط با حوزه فعالیت این سازمان، و اهمیت تشخیص سریع و دقیق و با حساسیت ویژه مورد نیاز در ردیابی و شناسایی  ویروس مذکور، مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی مطابق با آخرین اطلاعات و تجربیات منتشر شده مراجع بین المللی تا تاریخ 10 اسفند ماه سال 1398، نسبت به تکمیل اقدامات اجرائی جهت راه اندازی آزمون کیفی ردیابی ژنوم این ویروس با استفاده از روش RT-PCR  و Real-Time RT-PCR  اقدام نموده است.

وی افزود: بر این اساس کلیه پروتکل های اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان مرجع امر قرارگرفته و بدین منظور تمامی نیازمندی های اجرایی این آزمون از قبیل تجهیزات و لوازم مورد نیاز، مواد آزمایشگاهی آزمون که در قالب یک مجموعه، (کیت)، شامل پنلی از پرایمرها و پروب‌های مربوطه، آنزیم، کنترل‌ها و سایر مواد مورد نیاز مطابق با استاندارد همراه با روش اجرائی گردآوری و تنطیم شده و این آزمون راه اندازی گردید. این مجموعه صرفا جهت استفاده در مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و آزمایشگاه های تحت پوشش تهیه گردیده است.

حبیبی با یادآوری این نکته که محصولات تجاری تشخیص آزمایشگاهی جهت ردیابی ژنوم ویروس  2019SARS-nCoV2  عرضه شده در قالب یک مجموعه، (کیت)، باید حتما دارای تائیدیه رسمی مراجع جهـانی از جمله سـازمـان بهداشت جهـانی (WHO ) همانند آنچه در آخرین بروزرسانی Emergency Use Listing (EUL) ، 7 آوریل سال 2020 منتشرشده است، باشند یا تائیدیه مراجع قـانونی کشور را داشته باشند، افزود: این امـر علاوه بر زمان بر بودن بعضـا در مواردی با محدودیت‌هـایی روبرو است. همچنین هرگونه خطا و اشتبـاه در استفـاده از موارد تـائید نشده از جمـله آنچه در بیـانیه Medical Product Alert N°3/2020 مورخ 31 مارس 2020 سازمان بهداشت جهانی ذکر گردیده است، می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
4
9
نه دكتر جان اينطوري نميشه
قبلا فرموديد كه كيت كرونا رو ساختين و ما هم كيت رو ميخواهيم هر چقدر هم هزينه اش باشه ميپردازيم
پاسخ ها
سعید جاهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
با سلام آقای ناشناس این نوع حرف زدن شما نشان از کینه و بغض درونی دارد. آزمایشگاه مرجع از وقتی آقای دکتر محمد حبیبی مسئولیت آنرا قبول کردن پیشرفت و رشد چشمگیری پیدا کرده و فعال و پویا شده شما یه درک درستی از موقعیت نداری یا نمیخوای حقیقت درک کنی با توجه به تحریم ها و ناشناخته بودن کویید 19 بسیاری از کشور ها کیت و روش های درمان دارن تست میکنن و قطعی و مطمن حرف نمیزنن ایران نیز همانند کشور ها دیگر می باشد با همت و غیرت تا اینجا کار پیش رفته و تلاش میشه جای تقدیر و تشکر داره و باید حمایت شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود ایران کیت هایی طراحی و ساخته با توجه به تحریم ها زمان بیشتری برای توسعه و ساخت کیت های پیشرفته تر نیاز می باشد .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
1
دکتر بفرمایید پذیرش نمونه به چه صورت خواهد بود؟
نظر شما
ادامه