کد خبر: ۵۶۵۸۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر سعید کرمی» افزود: تعیین مسئول فنی بهداشتی برای واحدهای تولیدی اقدامی بود که سال ۹۸ آن را به صورت اصولی و پایه‌ای بر مبنای قوانین و مقررات اجرا کردیم ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران و عضو شورای نظام دامپزشکی استان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، این ارگان را جزئی از پیکره دامپزشکی کشور برشمرد و گفت: «از نظر اعضای شورا، نظام دامپزشکی جدا از مجموعه دامپزشکی کشور نیست. کمااینکه قانون نیز وظایف و ماموریت‌هایی به نظام دامپزشکی داده و قسمتی از اموری که قبلا به صورت حاکمیتی درمجموعه سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شد، حالا به نظام دامپزشکی تفویض شده است.»

 «دکتر سعید کرمی» ضمن اشاره به اینکه نظام دامپزشکی برخاسته از مجموعه پرسنل و همکارانی است که در حوزه دامپزشکی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: «در این ساختار، بخش خصوصی یا دولتی تفاوتی نمی‌کند. هر ۲ بخش، با ۲ هویت مختلف، اما یک هدف دارند.»

وی ضمن اشاره به انتخابات شورا و ترکیب جدید اعضا، خاطرنشان کرد: «خوشبختانه در سال ۹۷ با انتخابات جدید و تغییر ترکیب شورا، تعامل ما نسبت به شورای قبلی خیلی بیشتر شد. کمااینکه در شورای قبلی به مدت چندین سال دچار مشکلاتی از جمله انتخابات اعضای قانونی و... بوده و لذا نتوانسته بودیم هارمونی لازم را بین نظام دامپزشکی و تشکیلات دامپزشکی دولتی ایجاد کنیم. در سال ۹۸ بعد از انتخابات و ترکیب جدید، حداکثر همگرایی را داشتیم و توانستیم توفیقات زیادی داشته باشیم.»

کرمی اصلاح برخی امور در فرایند صدور پروانه‌ها، ساماندهی دقیق صدور پروانه بر مبنای دیدگاه کارشناسی، دوری گزیدن از امور صرف بوروکراسی دفتری و ادرای و پرداختن به مباحث کارشناسی را ازجمله توفیقات شورای نظام دامپزشکی استان تهران در دوره جدید خود برشمرد و اضافه کرد: «در شورای جدید مبنای کار را بر بحث کارشناسی قرار داده و به همین دلیل بدنه کارشناسی شورا را تقویت کردیم. در این مسیر استخدام کارشناسان جدید، آموزش و ارتقای سطح دانش حرفه‌ای آنها به ما کمک کرد تا در حوزه صدور و تمدید پروانه‌ها بتوانیم این مهم را به حد اعلای خود برسانیم و واحدهایی داشته باشیم که از این نظر کمترین مشکل را داشته باشند.»

وی کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را یکی دیگر از توفیقات شورای نظام دامپزشکی استان برشمرد و تصریح کرد: «در کنار آن، تعیین مسئول فنی بهداشتی برای واحدهای تولیدی اقدامی بود که سال ۹۸ آن را به صورت اصولی و پایه‌ای بر مبنای قوانین و مقررات اجرا کردیم. بر این اساس همه واحدهای تولیدی چه در مرحله تمدید و چه در صدور پروانه، بر مبنای شیوه‌نامه‌ای که در آن منافع طرفینی دیده شده است باید یک دکتر دامپزشک به ما معرفی کنند؛ این به معنای آن است که ما تولیدکننده را هم دیده و منافع او را نیز لحاظ کرده‌ایم.»

این عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران توضیح داد: «در فرایند صدور پروانه قسمتی از کار را شورای نظام و بخشی دیگر را اداره کل دامپزشکی استان انجام می‌دهد. این حضور کمک زیادی به مجموعه دامپزشکی دولتی می‌کند از این حیث که درخصوص آنچه می‌گذرد و در واحد اتفاق می‌افتد و اعمال سیاست‌ها و نظامات بهداشتی در واحدهای تولیدی از طریق این مسئولین فنی بهداشتی اطلاع‌رسانی داشته باشد. به یاری خدا قرار است که با یک برنامه نرم‌افزاری و سامانه که خود شورا در حال پیگیری آن است، به این فرایند یک قالب سیستماتیک بدهیم که بتوانیم از نظر فنی، کیفی و حرفه‌ای، فعالیت و نظارت دامپزشکی را در واحدهای تولیدی نهادینه کنیم. این توفیقی بود که در این همگرایی ایجاد شد.»

کرمی در پایان گفت: «در بحث‌های آموزشی با ایجاد کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، استفاده از فضای اداره کل دامپزشکی استان برای آموزش‌های نظام و استفاده از پرسنل و اساتیدی که در حوزه دامپزشکی دولتی فعالیت دارند، مشورت‌هایی که برای آموزش می‌دهیم، کمیسیون‌هایی که در این بحث وجود دارد که اعضای خود دامپزشکی دولتی هم در کمیسیون‌های نظام شرکت می‌کنند و در آنجا ارائه نظر کارشناسی می‌دهند، مجموعه این فعالیت‌ها نوید این را می‌دهد که ما در سال‌های پیش‌رو توفیقات خیلی خوبی از نظر ارتقای سطح بهداشتی واحدها و نظارت‌های بهداشتی خواهیم داشت.»

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
1
7
همه مسئول فنی داشته باشند؟اینجوری مسئولان فنی کارهای درمانی رو هم انجام میدن پس تکلیف دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی چی میشه؟میخوان همه ی دامپزشکان تبدیل به مسئول فنی بشند؟پس کارهای کلینیکی چی میشه؟؟
پاسخ ها
دکترx
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
شما مشخصه کارخانه داری حرص میخوری ها...من خودم مسئول فنی ام حاضرم مجوز طبابت یا داروخونه بگیرم ولی امتیازات زیاد میخواد...یه فکری به حال امتیازات میکردن ک دامپزشک به ارج و ارزش خودش برسه اینجوری نه شغل مسئول فنی حقوق به درد بخور میدن و نه همه سر کار هستند...این طرح خیلی هم خوبه که یک مسئول فنی هر کارخانه...احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
کارخانه دار؟چرا همچین تصوری میکنید آقای دکتر؟من دانشجوی دامپزشکیم ودارم خیلی واضح میپرسم قراره عزیزان مسئول فنی کار درمانی رو هم انجام بدن؟چون اگر قرار باشه کار رمانی هم انجام بشه دیگه عملا بازار آزاد ازبین می‌ره ودامپزشکان میرن زیر یوغ دامدارها وکارخانه دارها!شغل مسئولان فنی به اندازه ی کافی سنگین هست قرارنیست که درمان هم بیفته گردن اونا!ضمنا شاید من چندسال دیگه همکار شما شدم زودجبهه نگیرید لطفا!
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
4
ظاهرا دامپزشکی تنها شغلیه که ازش دفاع نمیشه و واقعا مظلوم واقع شده مسولین فقط به پزشک توی کشور اهمیت میدهند و ارزش دامپزشک واقعا زیر سوال رفته !!!
بعداز هزار بدبختی هم که دامپزشک کار پیدا کنه اونم به عنوان مسول فنی باید حقوق ۲-۳ میلیون بگیره !!! خب کی جوابگو هست بخش خصوصی هم که میگه حقوق طبق قرارداد خودمونه نه قراردادهای اداره دامپزشکی ...
ای کاش یه نظارت درستی روی این قضیه بود که حداقل دیگه بیش از این ارزش دامپزشکی زیر سوال نره.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
1
2
حقوق دامپزشک کارمند سازمان دامپزشکی چقدر است.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
6
چه فایده که اکثرا با حقوق کارگری کار می کنند.یک نفر را در اداره کل بذارید که حداقل یک تلفنی به کارفرمایان بزند تا حقوق همکاران را پیگیری کند.
همکار سازمان
|
Romania
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
2
2
نظام دامپزشکی استان تهران بویژه ترکیب فعلی آن بعد از گذشت یکسال و اندی نشان داده که قادر هست به امور مربوطه و محوله به خوبی رسیدگی کند و شما برادر گرامی شایسته هست در سمت حافظ سلامت جمعیت بالغ بر ۱۵ میلیون در استان تهران کوشا باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
1
4
سلام یه پیشنهاد میدم دوستای خوبم فقط لطفا نپرسید چکاره ام فرض کنید یه ایرانی یه دوست ..و البته امیدوارم بتونیم این ایده رو پرورش بدیم و ارایه بدیم ...
مسول محترم فنی که میاد تو واحد تولیدی برای اینکه به کار و درامد و اینده شغلیش امیدوار بشه به ازا هر سال کار تو اون واحد تولیدی یک درصدی از سهام اون واحد تولیدی رو بگیره.البته با یک سقف مشخص مثلا نهایتا 15 درصد و حد اقل 5 درصد و باز .مثلا سالی 1 یا 2 درصد...منفعت این کار هم برای تولید کننده هست و هم برای مسول فنی ...و یک موضوع دیگه که توی بحث پرداخت از طرف کارفرما و مسول فنی دیده میشه اینه که تولید کننده میگه دلار بالا و پایین شده ...زمانه عوض شده و خیلی از تولید کننده ها پشتوانه ارزی رو به راحتی میتونن داشته باشن..یعنی حد اقل به اندازه حقوق یک سال یک مسول فنی که اگر به دلار تبدیل بشه و نگهداری بشه میتونه با نوسانات سالیانه باز هم پرداخت بشه ...فرض بفرمایید میانگین پرداختی 4 تومن باشه با 1 تومن بالا و پایین ..اگر کارفرما سر سال 70 تومن دلار بخره تو بدترین شرایط هم میتونه بخش زیادی از حقوق رو پرداخت کنه و مسول محترم فنی ضرر نکرده...اگه دلار گرون نشد هم که کارفرما سودش رو کرده...این الگویی هست که شرکتهای کنسرسیوم مستقر توی ایران سالهاست باهاش دارن حقوق میدن و جواب منطقی گرفتن ...خوشحال میشم برای تکمیل و ارایه ایده بنده بهم کمک فکری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
1
ما‌همچی‌درسته‌فقت‌دامپزشک‌کم.داریم
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
4
آقای دکتر کرمی شما قبل از تمدید پروانه و مواردی که مطرح کرده اید، کارفرما را در هر مرحله ای ملزم به معرفی مسئول فنی می‌نمایید، حال اینکه بهتر است واقعیت ها را باید در واحدهای کاری، و کارخانجات تولیدی مرتبط با دامپزشکی و اوضاع و احوال مسئولين فنی را در دل کار ببینید.

ما هنوز نتوانسته ایم، مسئول فنی را تعرف کنیم، در نتیجه نگاهی بسیار نا درستی به این دسته از همکاران در جامعه ما وجود دارد.
این در حالی است که در کل قضیه مسئولین فنی در کلیه کشورها به عنوان مدیر تضمین کیفیت کالای تولیدی می‌باشند.
اولین و مهمترین مورد عملکرد مسئولین فنی _ بهداشتی و داشتن علم و آگاهی های لازم در هر شاخه این حرفه، اولویت بلامنازع میباشد، چرا که باید محصول نهایی را از بدو ورود مواد اولیه _ تولید _ محصول نهایی، را یکایک طبق مقررات استاندار دامپزشکی، سالم بودن هر آنچه که تولید گردیده، تضمین نماید / تکرار میکنم هر آنچه که تولید گردیده تضمین نماید.
مورد فوق نیازمند مصاحبه با همکار دامپزشک
، سنجش توانایی های وی در رشته مورد علاقه اش، گذرانیدن یک دوره یک و یا دو ماهه در واحد های مربوطه در نزد همکار مجرب آن واحد ها. البته اجرای موارد فوق باید در فضایی مشوق آمیز صورت گیرد.
بله آن وقت است که دیگر اکثر کار فرمایان، به خود اجازه تحمیلی بودن آن دامپزشک را نخواهند داد، و با گذشت زمان نگاه های منفی،و در مواردی رفتار های ناشایست، جای خود را به واقعیت های حضور تأثیر گذاری مثبت خواهد داد.
جناب آقای دکتر کرمی،یکی از اهدف، ارتقاء بهداشتی و تأمین امنیت غذایی است.
افزایش تولید ارمغانی مهم برای آن واحد خواهد بود.
پیشنهاد میگردد، نقاط دست و پا گیر را به راحتی می‌توان شناسایی و آنان را رفع کرد.
واقعیت ها را بپذیریم و از وقت گذرانی اجتناب ورزیم. فقط خودمان می توانیم، با تصحیح ایراداتمان، در بلندی‌ها قرار گیریم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
دامپزشکی از مشاغل شریف خدوم وبسیار مهم وموثربرای دامداران و مرغداران وسایررشته های مربوطه‌ نظیر آبزیان وغیره میباشد وتمام تولید کننده های ا ین بخش بی نیاز از تخصص ومشورت دامپزشک برای بالا بردن راندمان تولید نمیباشند وبه طور قطع ویقین دردوره تولید دامپزشک خود راپیدا می‌کنند ولی متاسفانه موقع اخذ یاتمدیدپروانه وادار به عقد قرارداد با دامپزشک می‌شود وبرای یک واحد سی هزار قطعه گوشتی به اجبار وادار به پرداخت 18میلیون تومان می‌گردد (فقط برای امضا نه کار در مرغداری) آیا این کار درست است آیاتوهین به این رشته شریف نیست.
نظر شما
ادامه