کد خبر: ۵۶۵۹۱

مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی خبرداد: دو نفر مربی و یک دامپزشک و یک نیروی خدماتی در اختیار دلفیناریوم برج میلاد است و دلفین برج میلاد با غذای مناسب و با کیفیت تغذیه می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گیتی آنلاین، «داوود میرشکار» درباره دلیل تلف شدن یکی از دو دلفین که در این دلفیناریوم در معرض نمایش بازدیدکنندگان بودند گفت : مسئولین دلفیناریوم برج میلاد اعلام کردند که یکی از دو دلفین این مجموعه به علت مشکلات قلبی تلف شد.

این مسئول سازمان محیط زیست کشور  عنوان کرد: یکی از سازمان های غیردولتی مدعی شده بود که نگهداری از دلفین حاضر اصولی نیست و دلفین گرسنه است.

ما براساس این گزارش روز هفتم فروردین به صورت سرزده از دلفیناریوم بازدید کردیم .

در این بازرسی مشاهده شد که دو تا مربی به صورت تمام وقت و یک دامپزشک روس برای رسیدگی به سلامت دلفین حضور دارد و تمریناتش هر روز به طور مرتب انجام می شود. یک خدمه هم به دلفیناریوم رسیدگی می کند

حتی وقتی ما رسیدیم در حال تعویض آب استخر شیر دریایی بودند که کثیف شده بود .

این کار نیاز به تعویض هزاران لیتر آب و تولید آب شور دارد که در حال انجام بود.

مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی تاکید کرد: ما بدون هیچگونه هماهنگی در محل حاضر شدیم و غذاهایشان را مشاهده کردیم و دیدیم تغذیه شان مناسب است؛ از ماهی سالمون نروژی و کلیکاهایی که مصرف انسانی دارد و ماهی گیش یخ زده استفاده می شود. همه این ماهی ها آنجا رویت شد و تغذیه کاملا مناسبی انجام می شود.

میرشکار افزود: این حیوان خیلی حساس است. با مرگ جفتش که ناراحتی قلبی داشت بسیار غمگین و افسرده شده است. سوت میزند و علائم افسردگی از خود نشان می دهد.

وی توضیح داد: دلفین ها حیواناتی گرانقیمت و بسیار اجتماعی هستند  باید کسی در محل نگهداری شان حضور داشته باشد. به ویژه این که وقتی جفت این آبزی در کنارش نیست به دلیل روحیه خاص این حیوان، باید مربی ای باشد که به موقع تمریناتش را انجام دهد. نمایش داشته باشد و مورد تشویق بازدیدکنندگان قرارگیرد .

مدیرکل زیست بوم های دریایی مطرح کرد: مسئولین دلفیناریوم خواستار تسهیل انتقال این دلفین به مرکز آموزش و نگهداری در دریای سیاه هستند.

میرشکار بیان کرد: در این مرکز دلفین سه ماه تحت آموزش قرارمی گیرد و پس از یادگیری شکار در دریا، مقابله و جذب شدن در گروه دلفین ها رهاسازی می شود.

وی دلیل این تصمیم را پایان یافتن قرارداد با دلفیناریوم و همچنین غیرممکن بودن برگزاری نمایش و بازدید مردمی به خاطر کرونا اعلام کرد

در پاسخ این سوال که چرا دلفین موجود به کیش منتقل نمی شود اظهارداشت : برنامه ای که مسئولین دلفیناریوم در نظر دارند انتقال به دریای سیاه و زندگی آزاد است.

دلفین موجود در دلفیناریوم برج میلاد از نوع دلفین بینی بطری دریای سیاه است و کاسیا نام گذاری شده است.

 

نظر شما
ادامه