کد خبر: ۵۶۵۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: نگاه غیر تخصصی و بزرگ‌نمایی‌های انجمن‌های حامی‌نمای حیوانات امنیت روانی همکاران ما را سلب کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «روستایی»، معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان این که یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت شهرداری درکنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب، فعالیت افراد حامی نمای انجمن های حمایت از حیوانات است که با نگاه غیر تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند، گفت: تنش هایی که این مجموعه برای سازمان مدیریت پسماند ایجاد می کند باعث جلوگیری از اجرای بسیاری از طرح‌های ما شده است.

او افزود: همکاران ما در جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب امنیت روانی ندارد زیرا این انجمن ها عکس و فیلم از فعالیت آنان تهیه کرده و به عنوان قاتل حیوانات در شبکه های مجازی منتشر می‌کنند.

روستایی یکی از دلایل عدم موفقیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در جمع آوری سگ‌های بدون صاحب را زاد و ولد زیاد سگ‌ها دانست و گفت: در یک تا دو سال از یک جفت سگ بالغ بر ۲۰۰ قلاده سگ به دنیا می آید که متاسفانه سایر شهرهای استان البرز توانایی کنترل این جمعیت را ندارند.

او افزود: در سایر شهرهای استان البرز جز کمالشهر و فردیس، طرح کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب انجام نمی‌شود، بنابراین هر چقدر این طرح در کرج با قوت بیشتری انجام شود در عمل بی فایده است زیرا سایر شهرداری‌ها سگ های محدوده خود را جمع آوری کرده و در حریم شهر کرج رها می‌کنند.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه گفت: در کرج تعداد زیادی مرکز پرورش سگ وجود دارد که با مقاصد اقتصادی سگ را پرورش داده، ۱۵ توله از آن می گیرند دوتای آن را برای پرورش نگه داشته و الباقی را در سطح شهر رها می‌کنند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محبوبه نیازدا ران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
1
0
با سلام تا زمانی که شهرداری در همه شهرها با اولویت پیمانکاری آنهم از نوع بدون تخصص وبشدت پول دوست وارد قضیه سگهای بلاصاحب میشود این قضیه یک گره کور بدون راه حل است تنها راه حل معضل سگهای بدون صاحب عقیم سازی با خرج شهرداری و کمک نمایندگان سمن ها به مدت دوسال میباشد ظرف دوسال جمیعیت سگها فیکس شده زادو ولد انجام نمیشود اکوسیستم به حالت نرمال خودش بازگشته وشهرداری با خیال راحت به سایر امورشهر ی می پردازد کاغذ بازی وبوروکراسی اداری معضل بزرگ ادارات در ایران میباشد
برای این امر باید ضربتی واورژانسی وارد شد با تمام اختیارات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
1
در هر شهر صدها و بلکه هزاران سگ ولگرد وجود دارد که اگر برای جراحی عقیم سازی هر کدام پانصد هزار تومان در نظر بگیریم، عملا شهرداری ها باید تمام بودجه خود را صرف این کار میکنند. بماند که تعداد کافی جراح هم نداریم که این کار را انجام دهند. حتی به فرض انجام این کار هم، باز خیلی از نگهدارنده های سگ وقتی دیگه لازمش ندارند سگهاشونو تو خیابون رها میکنند و این چرخه معیوب دوباره شروع میشه. در کشورهای پیشرفته تمام سگهای ولگرد جمع آوری میشوند و اگه کسی نگهداری از اونها رو تقبل نکنه، بلا استثنا معدوم میشوند. متاسفانه در این مورد صرف احساساتی شدن کاری از پیش نمیره و خیلی نمیشه به سر و صدای حامی نماها گوش داد
نظر شما
ادامه