کد خبر: ۵۶۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت:‌ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خرد کردن گوشت قرمز در قصابی‌ها و مراکز عرضه محصولات پروتئینی ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با بیان اینکه خرد کردن و قطعه‌بندی گوشت به دلیل احتمال آلودگی سطوح به ویروس کرونا کار بسیار خطرناکی است، اظهار داشت: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خرد کردن گوشت قرمز در قصابی‌ها و مراکز عرضه محصولات پروتئینی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با خاطیان برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

«دکتر حمیدرضا زینالی» افزود: کسانی که به هر دلیلی امکان خرد کردن گوشت و مرغ در خانه را ندارند، بهتر است از محصولات گوشت و مرغ خردشده که به صورت بهداشتی بسته‌بندی شده‌اند، استفاده کنند و به این شکل خطر خرد کردن گوشت در قصابی‌ها و مرغ‌فروشی‌ها را از جان خود دور کنند.

وی با اشاره به احتمال بالای برخورد دست‌های آلوده افراد شاغل در مراکز عرضه محصولات پروتئینی به گوشت و محصولات خام دامی دیگر، عنوان کرد: به همه مردم تاکید می‌کنیم که پس از دست زدن به چنین فرآورده‌هایی دست‌های خود را آب و صابون شسته و در صورت نبود محلی برای شستشو حتماً با ژل ضدعفونی و محصولات مشابه دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

زینالی با ذکر اینکه سلامت دام سالم بودن گوشت آن را تضمین می‌کند، خاطرنشان کرد: در ضمن با توجه به نظارت‌هایی که بر دامداری، مرغداری‌ها و دیگر مراکز تولید دام اعمال می‌شود، احتمال آلوده بودن گوشت آنها به ویروس کرونا وجود ندارد.

تشدید نظارت بهداشتی بر واحدهای دام و طیور

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر واحدهای دام و طیور خبر داد و گفت: آخرین پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را به این واحدها ابلاغ کرده و همه واحدهای دامی اعم از مرغداری، گاوداری و مراکز پرورش ماهی و آبزی‌پروری ملزم شده‌اند که به طور مداوم محیط کاری خود را ضدعفونی و گندزدایی کنند.

زینالی اضافه کرد:‌ همچنین از همه مدیران واحدهای یادشده خواسته شده که ضمن نظارت جدی بر بهداشت فردی کارکنان خود، تا حد ممکن میزان تردد و عبور و مرور در این واحدها را کاهش دهند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
0
آدرس جاهایی که مواد ضدعفونی کننده،ماسک و تب سنج را می فروشند اعلام‌کنند.تکه پارچه ای که دست چند نفر تهیه شده خودش عامل شیوع است
نظر شما
ادامه