کد خبر: ۵۶۶۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

تحقق شعار سال 99 (جهش تولید) با نگاه ویژه به فعالیت های دامپزشکی در حوزه ملی میسر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، مدیر کل دامپزشکی استان که که روز گذشته در محل دفتر خود میزبان «دکتر روح ا... ایزدخواه» بود، ضمن عرض تبریک به مناسبت انتخاب بعنوان یکی از منتخبین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به تشریح پتانسیل های استان در حوزه دامپزشکی پرداخت.

«دکتر محمد اصغرزاده» در این دیدار گفت: وظایف و نظارتهای دامپزشکی از مزرعه شروع و به سفره ختم می شود و دامپزشکی می تواند از طریق پیشگیری رصد و پایش در بهبود کیفیت محصول و کاهش هزینه ها در تولید محصول با کیفیت و دارای استانداردهای بین المللی نقش بزرگی ایفا نماید و با نگاه صادراتی سبب افزایش بهره وری و ارزش افزوده برای تولید کننده و اقتصاد ملی شود.

وی افزود: با توجه به نام گذاری سال 99 توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید، اداره کل دامپزشکی می تواند با فعالیت خود در به ثمر رسیدن این شعار از طریق تامین سلامت و بهداشت عمومی و ارتقاءکیفت و ایمنیت غذایی نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان بیان کرد: خراسان جنوبی دارای دو پتانسیل خوب در حوزه دام و طیور می باشد که با برنامه ریزی های بلند مدت و باتوجه به نقشه راه و آمایش سرزمینی خراسان جنوبی می توان در خصوص پرورش شتر با نگاه به اینکه خراسان جنوبی دارای رتبه دوم کشوری از لحاظ جمعیت شتر می باشد سرمایه گذاری کرد.

 وی ادامه داد: با ایجاد صنایع تبدیلی از جمله کشتارگاه اختصاصی شتر، شیر خشک و... و با نگاه تولید بازار ایران خصوصاً نگاه صادراتی در حوزه خلیج فارس و بازارهای هدف اروپا می توان سبب افزایش تولید و ارزآوری برای کشور عزیزمان شویم.

وی درخصوص پرورش شترمرغ در استان گفت: اقلیم این استان تطابق زیادی با زیستگاه این پرنده دارد و شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری در این حوزه فراهم نموده است که با نگاه به صنایع تبدیلی در حوزه تولیدات این پرنده از جمله ایجاد کشتارگاه اختصاصی شترمرغ، کارخانه تولید چرم، تولید صنایع دستی از چرم و سایر محصولات این پرنده می توان سودآوری این حوزه را چندین برابر نمود.

 وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در شهرستان خوسف با توان بخش خصوصی اولین کشتارگاه صنعتی دام استان با خط کشتار اختصاصی شتر و شترمرغ در حال احداث می باشد.

اصغر زاده در این دیدار در خصوص مرز مشترک این استان با کشور افغانستان که خود یکی از پتانسیل های بزرگ این استان است، افزود: استان خراسان جنوبی با دارا بودن 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان می تواند با صادرات جوجه یکروزه، خوراک دام و طیور، تخم مرغ، کرک و مو، مرغ زنده، مرغ منجمد و کشتار روز حجم بسزایی از بازار این کشور را به خود اختصاص دهد.

اصغرزاده گفت: اداره کل دامپزشکی استان با شروع سال جدید برای اولین با اقدام به صادرات کرک و مو به کشور چین و تخم مرغ به کشور عراق نموده است که این فصل جدیدی از صادارت به کشور های هدف با نگاه کمک به رونق تولید در کشور و تولید محصولات با کیفت و دارای استانداردهای بین المللی و قابل رقابت با کشورهای صاحب نام می باشد.

در این دیدار «دکتر روح ا... ایزدخواه» نماینده منتخب مردم تهران و شمیرانات ضمن تشکر از فعالیت های دامپزشکی استان گفت: با توجه به وظایف حاکمیتی اداره کل دامپزشکی و نقش آن در صادرات با تسهیل روند آن، می تواند سبب جهش تولید در حوزه فرآورده ها خام دامی شود.

ایزدخواه افزود: می توان با اصلاح ساختار و حذف دلالان از چرخه تولید محصولات دام و طیور سبب افزایش رونق تولید و دلگرمی دامداران شد که این از اولویت ها وبرنامه های کاری اینجانب در مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: من خود چندین سال در حوزه کشاورزی و دامپروری و رونق این حوزه در سیستان و بلوچستان فعال بوده ام و سختی هایی که کشاورزان منطقه می کشند را از نزدیک درک کرده ام.

نماینده مردم در خانه ملت افزود: نمایندگان مجلس باید دیدگاه وبرنامه های خود را به گونه ای بیان نمایند و پیگیر آنها باشند که عموم مردم خواه آنهایی که در نهبندان زندگی می کنند و یا در تهران از آن به یک اندازه سود برده که کمکی باشد برای محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور.

ایزد خواه در پایان با اشاره به اینکه کارکنان دامپزشکی نمونه بارزی از جهادگران حوزه خدمت رسانی به محرومان هستند، از مدیر کل دامپزشکی استان خواست سلام و عرض خسته نباشید وی را به کلیه کارکنان دامپزشکی استان ابلاغ نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
1
تهران یا بیجرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
بیجرند یعنی چی :بیرجند-بیرجند-بیرجند این نام را به خاطر بسپار
"دکتر نکته بین"
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
3
وای خدای من!
دوره قبل انتخابات مجلس همین عزیز از یکی از شهرستاهای اطراف بیرجند کاندیدا شد و رای نیاورد اون موقع مقامات استانی کجا بودند تا ازش حمایت کنند؟
حالا از تهران انتخاب شده سریع این حضرات افتادند دنیال بهره مندی از تجارب ایشان؟؟؟؟؟
آخرالزمان یعنی این!
یعنی کرونای اصلی همین درد است و بس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
اقای نکته بین شما که خیلی نکته بین هستین از اون زمان تا الان مدیران استان تغییر کردن همینطور دیدگاه های ادما - شما ادم نکته سنجی هستین اقای نکته بین عزیز - با تمام این حرفا چاییت را بخور که سرد نشود
نظر شما
ادامه