کد خبر: ۵۶۶۱۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: تمام ۱۵ آیتم اولویت‌های عمومی و ۸ آیتم اولویت‌های تخصصی ابلاغی رئیس جمهور کاملاً مرتبط با سازمان دامپزشکی است ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» از جمله مدیران سلیم‌النفسی است که برخلاف بسیاری از همتایان قبلی خویش، تعامل با سازمان نظام دامپزشکی و بخش خصوصی را در دستور کار خود قرار داده است و در طی دوره مسئولیت خود به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از هیچ تلاشی در این راه فروگذار ننموده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری حکیم مهر، در پاسخ به جایگاه سازمان دامپزشکی در اولویت‌های ابلاغی از سوی رئيس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی، گفت: «اینکه آقای رئيس جمهور در حکم ابلاغی آقای وزیر و پیوست آن اولویت‌های عمومی و اختصاصی ۳۴ گانه را اعلام کردند، کار زیبایی بود.»

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ادامه داد: «دامپزشکی سازمانی است با صدها خدمت تعریف شده که این خدمات، سازمان را کاملاً تبدیل به یک ارگان عمومی و اجتماعی کرده است که همه از مواهب ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی آن بهره‌مند می‌شوند؛ به این معنا که همه اقشار در هر شکلی از خدمات بهداشتی و نظارتی سازمان دامپزشکی استفاده می‌کنند.»

تمام ۱۵ آیتم اولویت‌های عمومی ابلاغی رئیس جمهور کاملاً مرتبط با سازمان دامپزشکی است

وی با بیان اینکه تمام ۱۵ آیتم اولویت‌های عمومی ابلاغی رئیس جمهور کاملاً مرتبط با سازمان دامپزشکی است، تصریح کرد: «سازمان دامپزشکی طی سال‌های گذشته تمام تلاش خود را برای اجرای این اولویت‌های عمومی به کار گرفته و به جرأت می‌توان گفت در خیلی از این اولویت‌ها، نظر آقای رئیس جمهور را تامین کرده‌ایم. جای شکر آن باقی است زمانی که آقای وزیر طبق نامه آقای رئیس جمهور از ما درخواست خواهند کرد که طی ۲ ماه آینده اقدامات خود را در حوزه اولویت‌های عمومی اعلام کنیم، اقدامات سازمان دامپزشکی طی سال‌های گذشته در همه ۱۵ آیتم قابل دفاع است و می‌تواند سربلندی را برای دامپزشکی به ارمغان بیاورد.»

رفیعی‌پور درخصوص اولویت‌های تخصصی تعیین شده از سوی رئيس جمهور نیز گفت: «از این ۱۵ آیتم، حدود ۸ آیتم خصوصاً بندهای ۵، ۷، ۱۰، ۱۴، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ در حوزه دامپزشکی و شامل اولویت‌های تخصصی است که سازمان دامپزشکی در همه آن حرف برای گفتن دارد. ما در این زمینه اقدامات انجام شده را به اطلاع وزیر محترم خواهیم رساند که ایشان هم به سمع رئيس جمهور برسانند.»

سلامت مواد غذایی جز اینکه در سازمان دامپزشکی عملیاتی شود، در سایر حوزه‌های وزارت جهاد کشاورزی جایگاه خاصی نخواهد داشت

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی عضوی از بدنه وزارت جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: «این اولویت‌ها برای همه معاونت‌های جهاد کشاورزی تعریف شده است. آقای وزیر نیز در نطق خود در مجلس اشاره زیبایی کردند و آن اینکه ما به دنبال سلامت مواد غذایی هستیم که جایگاه صادرات ما را تضمین می‌کند. این مهم، جز اینکه در سازمان دامپزشکی عملیاتی شود در سایر حوزه‌های وزارت جهاد کشاورزی جایگاه خاصی نخواهد داشت. سایر موارد نیز مثل تولید پایدار، محصولات راهبردی و ... مرتبط با سازمان دامپزشکی است.»

رئيس سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت:‌ «حتی اگر بخواهیم این اولویت‌ها را درصد هم بگیریم، می‌توانیم به این مساله توجه کنیم که مثلا بیش از ۸۰ درصد سفره و سبد غذایی مردم چه در ایران و چه در سایر کشورها شامل پروتئین حیوانی است، لذا ۸۰ درصد اولویت‌های تخصصی وزارتخانه به سازمان دامپزشکی برمی‌گردد. آقای رئيس جمهور نیز در این ابلاغیه هیچ اسمی از معاونت خاص نیاورده‌اند. این‌ها اولویت‌های رئیس جمهور است و ایشان نیز قضیه را به صورت کلان و عام مطرح کرده‌اند. در دل این بندها، دامپزشکی نیز بسیار پررنگ دیده شده و ما هم در آینده برای همه این آیتم‌ها و بندها اقداماتی را در دست انجام داریم که در اختیار حکیم مهر قرار می‌دهیم.»

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
2
چه جالب .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
3
خواهشا عدم اجرای ماده ی 19 آئین نامه ی بهداشتی و تبعات آن برای جامعه را از طریق وزیر به اطلاع رئیس جمهور برسانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
4
............... نام دامپزشکی باید به سازمان واکسیناسیون تب برفکی و معدوم سازی اقلام خوراکی تاریخ گذشته تغییر یابد وزارت جهاد دامپزشکی را از بدنه خود نمی داند تلاش بیفایده نفرماييد چهل سال است این روند دنبال شده و میشود.
قانع رحمانی کارشناس ناپیوسته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
1
با نهایت تأسف باید جناب دکتر کار شما آب در هاون کوفتن ست ،چرا که نمی خواهید این سازمان تحت نظر وزارت بهداشت باشد ..................... ،وگرنه کار دامپزشک و پیرادامپزشک مبارزه ، درمان و جلوگیری از شیوع یک اپیدیمی ست واین هدف با هیچ منطقی با وزارت جهاد کشاورزی سنخیت ندارد ودر وظایف و برنمه های این وزارتخانه نمی گنجد ،من ازین درعجبم سالانه وزارت جهاد از فارغ التحصیلان علوم دامی ، علوم کشاورزی استخدام میکند اما در ین میان اصلا حتی بیشتر از ده نفر در کل ایران از پیرادامپزشک استخدام نمیشوند ، گذشته از ین حتی امثال منم که فعال بخش خصوصیم در تمامی قرار دادها ی مایه کوبی ۳۰ در صد از کل قرغد رو تأمین اجتماعی برای بیمهٔ طرح کسر میکنه بالأجبار بدون اینکه اصلا چنین حقی رو داشته باشه چراکه در قرار داد قید شده متولیان انجام قرار داد میتوانند بیمهٔ عمر خود را اگه در جایی دیگر رد میکنند بدون کسورات این قرار داد تمام مبلغ رو با اتمام قرار داد بی قید و شرط تحویل بگیرن ، و کسی نیست جوابگو باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
جلو گیری از شیوع چه اپیدمی آیا انسانی یا حیوانی؟ که صد البته جلوگیری از همه گیری بیماری حیوانی که به جهت جلوگیری از کاهش تولیدات دامی هستش حتی مبارزه با سل و بروسلوز هم اصلش بر این هست منتهی بخش بهداشت مواد غذایی باید از دامپزشکی منفک بشه بخش نظارت بر استاندارد داروهای دامی و و واکسن هم همینطور
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
3
با کدام هرم غذایی و کدام پول و درامد و حقوق ۸۰ درصد رژیم غذایی ما پروتئین دامی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
هرکسی که ۸۰ درصد سفره اش فراورده دامی باشه ، باید فطریه اش در ماه رمضان هم بر همان مبنا باشد
ما که غذای اصلی مان از نان و برنج تشکیل شده
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
4
1
از زحمات تمامی همکاران سازمان وریاست محترم سازمان کمال تقدیر وتشکر را داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
1
بگید که وزیر به رئیس جمهور هم بگه که ادارات دامپزشکی سیستان و بلوچستان با ناظرینی که بدون بیمه و با حقوقی سالی یه بار اون هم اوراق اداره میشه.
واقعا این ناظرین دارن از جان مایه میزارن و شرمنده زن وبچه ان .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
چرا باید از طریق وزیر به اطلاع رئیس جمهور برسد؟!!
بخاطر سلسله مراتب؟!!
چرا مستقیم با نهاد ریاست جمهوری ارتباط ندارید؟!!
................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
2
۸۰ درصد اولویت را با چند درصد بودجه قرار است انجام دهیم؟
خواهشمندیم اجازه دهید همون کارهای واجب قبلی خود را انجام دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
۸۰ درصد کار با ۵ درصد بودجه
ناظر بهداشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
.................... دکتر رفیعی فقط یکبار به رئیس جمهور بگویید ٨٠ درصد بیماریهای نوظهور منشأ حیوانی دارد...
نظر شما
ادامه