کد خبر: ۵۶۶۳۱

مديركل دامپزشكي استان ايلام با حضور در برنامه گفتگوي ويژه سيماي مركز ايلام، در خصوص مخاطرات كشتار غيرمجاز نكاتي را بيان داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان ايلام، «دكتر وهاب پيراني» با تاكيد بر نقش كشتار غيرمجاز در انتقال بيماري ها گفت: بسياري از بيماري هاي مشترك مانند تب كريمه كنگو، سل، بروسلوز و ... بدليل عدم نظارت كارشناسان دامپزشكي بر كشتار غيرمجاز مي تواند از اين طريق انتقال يابد.

مديركل دامپزشكي استان ايلام ادامه داد: بسياري از بيماري هاي نوپديد و بازپديد مثل سارس، مرس، آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان و ... و بسياري از بيماري هاي انگلي نيز مي تواند از طريق كشتار غير مجاز انتقال يابند.

وي در مورد شيوع ويروس كرونا در ماه هاي اخير و نقش كشتار غير مجاز در انتقال اين ويروس اظهار داشت: نگهداري گوشت در فضاي آزاد و حاشيه جاده ها، تجمع مردم براي خريد گوشت و كشتار دام توسط افرادي كه ممكن است خودشان به اين بيماري مبتلا باشند، باعث انتقال مكانيكي ويروس كرونا از طريق كشتار غير مجاز مي شوند.

دكتر پيراني افزود: طرح ساماندهي كشتار غيرمجاز از اواخر فروردين ماه به طور جدي آغاز خواهد شد. هدف از اين طرح تعطيلي واحدهاي قصابي نيست بلكه ساماندهي كشتار غيرمجاز و عرضه گوشت هاي مورد تائيد دامپزشكي در اين قصابي ها خواهد بود.

وي در پايان مردم رابه همراهی دعوت کرد و در این باره گفت: از مردم شریف استان درخواست می شود که با در نظر گرفتن مخاطرات کشتار غیرمجاز دام و برای حفظ سلامت خود و خانواده،  از خرید گوشت از مراکز کشتار غیرمجاز دام جداً خودداری نمایند. و همچنین اگر مردم موارد تخلفی مشاهده کردند؛ با شماره ١۵١٢ دامپزشکی تماس و موارد تخلف را برای پیگیری های لازم گزارش دهند.

 

نظر شما
ادامه