کد خبر: ۵۶۶۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به زیان بالای مرغداران از اسفنده ماه سال گذشته تا امروز، گفت: پیشنهاد شده تشکل‌ها و اتحادیه‌های مرغداری برای حذف واسطه‌ها و کمک به انجام بهتر خرید حمایتی به عنوان مباشر خرید با شرکت پشتیبانی امور دام کشور همکاری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «مرتضی رضایی» با بیان اینکه در سال گذشته تولید مرغ در کشور رشد 10.5 تا 11 درصدی داشت، اظهار کرد: سال 98 حدود 2 میلیون و 650 هزار تن مرغ در کشور تولید شد که کم نظیر است.

وی ادامه داد: کاهش تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا موجب شد در سالی که با رشد تولید روبه‌رو بودیم کاهش عرضه اتفاق بیفتد.

رضایی با تاکید براینکه از روزهای ابتدای بحران، شرکت پشتیبانی برای حمایت از مرغداران اقدام به خرید کرد، افزود: با توجه به حجم زیاد تولید تا امروز ورود شرکت پشتیبانی امور دام به خرید حمایتی تاثیر خود را بر تنظیم بازار مرغ نشان نداده است.

وی اضافه کرد: اگر خرید حمایتی شرکت پشتیبانی امور دام از اسفند سال گذشته آغاز نمی‌شد، چه بسا زیان مرغداران بیشتر از این مقدار بود.

رضایی در پاسخ به این پرسش که اما مرغداران معتقدند که به دلیل شکل قراردادها، کمتر از خرید حمایتی منتفع شدند، اظهار کرد: در جلسه مشترکی که با کشتارگاه‌ها، تشکل‌های مرغداری و شرکت پشتیبانی امور دام داشتیم پیشنهاد شده تشکل‌ها برای حذف واسطه‌ها و کمک به انجام بهتر خرید حمایتی به عنوان مباشر خرید با شرکت پشتیبانی امور دام کشور همکاری کنند.

وی تصریح کرد: روش کار به این شکل خواهد بود که تشکل هر استان 2 روز قبل از اینکه مرغ در واحدهای مرغداری آماده عرضه شود موضوع را به شرکت پشتیبانی اعلام کرده تا این شرکت برای خرید اقدام کند.

به گفته رضایی؛ تشکل‌ها با کشتارگاه‌های استاندارد نیز قرارداد بسته تا عمل کشتار و بسته بندی مرغ را مطابق با سفارش و خواست شرکت پشتبانی انجام دهند.

وی نتیجه این اقدام را حذف واسطه‌ها و نفع بیشتر مرغداران و کاهش زیان آن‌ها در شرایط بحران عنوان کرد.

رضایی یادآور شد: به‌رغم این پیشنهاد تا امروز تشکل‌ها برای پذیرفتن وظیفه مباشر خرید، اعلام آمادگی نکرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان دلیل عدم اعلام آمادگی تشکل‌ها را مربوط به عدم توانایی آن‌ها برای انجام این مسولیت دانست، گفت: پذیرفتن مباشرت در خرید تنها به معنی مسئولیت پذیری در برابر اعضای تشکل و برای رفع مشکل آن‌ها است و بار مالی که از توان آن‌ها خارج باشد بر تشکل‌ها تحمیل نمی‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه شرکت پشتیبانی امور دام کشور بهای مرغ را به صورت روزانه و نقد به مرغدارن پرداخت می‌کند، افزود: همچنین این شرکت محدویتی برای حجم خرید ندارد و در سال‌های گذشته 1 هزار تا یک هزار و 700 مرغ نیز از مرغداران خریداری کرده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیداوری کرد تشکل‌ها و اتحادیه‌های مرغداری هر چه سریع‌تر با پذیرش مسئولیت مباشر خرید برای زیان مرغداران شرکت پشتیبانی امور دام کشور را یاری کنند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
پول های شرکت پشتیبانی امور دام کجا خرج شده ، که حالا دست به دامان تشکلهای بدبخت شدید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
این وظیفه اصلی شرکت نا پشتیبانی امور دام است که به قیمت مصوب بخرد که الان سربازمیزند.
شاید این بار هم تلفن همراه وارد کرده بجای وظیفه اصلی.
جناب معاون و وزیر و وکیل نگذاشتید مهر جهش تولید خشک بشود.
مرغداران بایستی در تدارک تجمعه برای رساندن صدای خود به رهبری ............. باشند وقتی شما کاری نکنید، ک البته در شرف اینکار هستند.
نظر شما
ادامه