کد خبر: ۵۶۶۷۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
سازمان نظام دامپزشکی در اطلاعیه‌ای عنوان کرد:
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: هرگونه اطلاع‌رسانی از طریق ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود و سازمان نظام دامپزشکی لزومی در رسانه‌ای کردن اقدامات و جلسات مرتبط به صورت مستقل نمی‌بیند ...
 
 

حکیم مهر: در پی انتقاد حکیم مهر از عدم اطلاع‌رسانی سازمان نظام دامپزشکی درباره الزام ثبت‌نام مراکز دامپزشکی در سامانه اصناف و صنایع وزارت بهداشت، روابط عمومی این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای، به ارائه توضیحاتی در این‌خصوص پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اطلاعیه

در پی انتشار نامه‌ای در برخی از رسانه‌ها خطاب به سازمان نظام دامپزشکی مبنی بر الزام ثبت‌نام واحد‌های صنفی، خدماتی، بهداشتی و درمانی در سامانه ثبت اصناف و صنایع (salamat.gov.ir ) و علی‌رغم ابهامات مشهود در مخاطبین و متن نامه منتشر شده، لازم است به آگاهی اعضای محترم سازمان برساند: این نامه تاکنون به سازمان نظام دامپزشکی واصل نشده، بدیهی است به محض وصول و ابلاغ هر مقرره‌ای مراتب به نحو مقتضی به اطلاع نظام‌های دامپزشکی استانی و اعضای محترم رسانده خواهد شد.

همچنین لازم است یادآوری نماید از ابتدای شروع بحران کرونا در کشور، تماس‌ها و مکاتبات مستمر سازمان نظام دامپزشکی با مراجع ذی‌ربط از جمله وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در سطح ملی در جریان بوده و به تمامی نظام‌های دامپزشکی استانی نیز ابلاغ گردیده تا با توجه به ماهیت تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های استانی به طور مداوم در جریان آخرین ضوابط و مقررات ستادهای مدیریت کرونای استان قرار گرفته و همکاری لازم در جهت اجرای کامل مقررات مذکور را به عمل آوردند.

در این‌خصوص نیز به نظام‌های دامپزشکی استان اعلام شده تا از مراجع ذی‌صلاح استانی در موضوع ثبت‌نام در سامانه استعلام نمایند که بر اساس گزارش‌های واصله در برخی استان‌ها مراجع ذی‌ربط استانی بعضاً نقطه نظرات متفاوت و گاه متناقضی در این خصوص اعلام داشته‌اند که در هر صورت رعایت ضوابط ابلاغی ستادهای استانی مقابله با کرونا همچنان مورد تاکید می‌باشد.

شایان ذکر است همکاری سازمان نظام دامپزشکی با مراجع ذی‌ربط و شرکت در جلسات مرتبط با مسئولیت‌های سازمان همچنان ادامه دارد که از جمله آخرین مورد آن دعوت به جلسه رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در هفته جاری از سازمان نظام دامپزشکی در محل آن وزارتخانه است.

بدیهی است به منظور پرهیز از پراکنده‌نگاری و تشویش اذهان عمومی در این روزهای حساس، هرگونه اطلاع‌رسانی از طریق ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود و سازمان نظام دامپزشکی لزومی در رسانه‌ای کردن اقدامات و جلسات مرتبط به صورت مستقل نمی‌بیند.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران
 

پی‌نوشت حکیم مهر:

ضمن تشکر از روابط عمومی محترم سازمان نظام دامپزشکی به جهت پاسخ به انتقاد مطرح شده در حکیم مهر، ذکر چند نکته در خصوص این اطلاعیه ضروری است:

۱. سازمان نظام دامپزشکی در این اطلاعیه تلاش نموده است تا با عنوان نمودن عبارت «ابهامات مشهود در مخاطبین و متن نامه منتشر شده» صحت این نامه را زیر سؤال برده و آن را از اساس انکار نماید. این در حالی است که متن این نامه در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی که یکی دیگر از مخاطبین این نامه بوده است، قابل مشاهده است (اینجا)؛ ضمناً رئیس سازمان نظام پزشکی بلافاصله مواضع مخالف خود را در خصوص این نامه، طی نامه‌ای به وزارت بهداشت بیان نموده است (اینجا) و معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز پاسخ رئیس سازمان نظام پزشکی را داده است (اینجا). بهانه های عجیب و غریب مطرح شده توسط یکی از این اساتید در فضای مجازی برای تشکیک در اصالت نامه مذکور ازجمله «فونت انگلیسی تاریخ نامه» در نوع خود جالب توجه است!

۲. اینکه معاون بهداشت وزیر بهداشت در نامه خود، نام مدیرکل جدید دفتر وزارتی وزارت جهاد کشاورزی را به اشتباه خطاب به مدیرکل سابق این دفتر نوشته است، ناشی از عدم آشنایی دکتر رئیسی با مدیران وزارت جهاد کشاورزی بوده و ربطی با محتوا یا صحت نامه ندارد.

۳. ادعای عدم اطلاع از این موضوع از سوی سازمان نظام دامپزشکی به بهانه عدم وصول نامه، عذر بدتر از گناه می‌باشد. معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت چند روز پیش از انتشار این نامه، در گفت‌وگو با حکیم مهر از الزام ثبت نام کلینیک‌های دامپزشکی در سایت وزارت بهداشت خبر داده بود (اینجا) و مسلماً مسئولین سازمان نظام دامپزشکی از طریق حکیم مهر در جریان موضوع بودند. در پی اجرای گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی وزارت بهداشت برای کنترل بیماری کووید-۱۹ و فرصت یک هفتهای برای ثبتنام در سامانه مربوطه، با توجه به احتمال پلمپ مراکز دامپزشکی پس از موعد مقرر و ضرر و زیان اعضا، سازمان نظام دامپزشکی میبایست بلافاصله خودش موضوع را پیگیری می‌کرد و در این خصوص اطلاعرسانی لازم به اعضا را ارائه مینمود.

۴. عدم وصول نامه در حالی که سازمان نظام پزشکی این نامه را دریافت نموده است (اینجا)، جای بسی شگفتی دارد!

۵. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «به منظور پرهیز از پراکنده‌نگاری و تشویش اذهان عمومی در این روزهای حساس، هرگونه اطلاع‌رسانی از طریق ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود و سازمان نظام دامپزشکی لزومی در رسانه‌ای کردن اقدامات و جلسات مرتبط به صورت مستقل نمی‌بیند».

رسانه‌ای کردن اقدامات انجام شده سازمان نظام دامپزشکی درخصوص پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹به هیچ عنوان «پراکنده‌نگاری و تشویش اذهان عمومی» محسوب نمی‌شود؛ اطلاع‌رسانی به اعضای محترم سازمان نظام دامپزشکی حق اعضایی بوده که امور جاری این سازمان و حقوق کارکنان و مدیران آن، با حق عضویت‌های پرداختی ایشان برآورده می‌گردد.

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
7
چرا نظام دامپزشکی لازم نمیدونه اطلاع رسانی کنه؟ وظیفه این سازمان چیه دقیقا؟
..........................................
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
فروش زمین و ویلا و ماشین
چی ازین مهمتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
هیچی. وظیفشون پول گرفتنه.

تغییرات تغییرات تغییرات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
3
ظاهرا مسولان مربوط به امور درمانگاه و سایر مراکز دامپزشکی به دلیل شیوع کرنا کمتر در محل کار خود یعنی نظام دامپزشکی حاضر میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
مگر رییس نظام و ۲ معاون ایشان درمانگاه دارند؟!
اما رییس نظام پزشکی کلینیسن هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
3
درود بر حکیم مهر که باعث .......... نظام دامپزشکی شد.
نظام دامپزشکی .......... است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
نظام مرکزی که ۱۰ سال تغییر نکرده حتما تباه میشود
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
3
اداره فقط میگه من حاکمیتم و اذیت میکنه و گیر میده و رانت و لابی ایجاد میکنه
نظامم میگه حق عضویت بده و امتیاز بگیر پول بده
اما سر بزنگا هیچ کدوم نیستن و ما درمانگران تنهاییم در مقابله با مالیات و شهرداری و الان هم وزارت بهداشت و ...

البته نظام بعضی استان ها یک کارهایی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
چیکار میکنه؟ بگو بقیه هم یاد بگیرن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
رسیدگی به امور رفاهی، اموزش ، مکاتبه با شهرداری و استانداری برای مشکلات دامپزشکان مثل همین ویروس کرونا، دفاع از حقوق دامپزشکان در برابر ظلم و رانت اداره، رسیدگی به تخلفات و ...
خودی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
بچه یتیم وسط خیابون رو دیدی هر کی میاد یه بلایی سرش میاره و میره؟ حال دامپزشکی متاسفانه حالا
سازمان دامپزشکی یه نمونه کوچیکش هست، مشکل از اونجاست که کسانی که براش دل سوزوندن الان نیستند یا رفتند یا درحال رفتند
وقتش برسه یک دل نوشته رو برای اون دسته فراموش شده مینویسم که اشتباهات رو تکرار نکنیم
شاید کسی که واقعا برای کشور میخواد کار کنه بیاد جلو
ناشناس
|
Spain
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
0
خود شما برای ارتقا صنف دامپزشکی قدمی برداشته اید؟ یا به خاطر منافع شخصیتون دریغ کردین؟
حداقل یه چیزی بنویسید که غیر دامپزشکها وقتی میخونند به حال و روز دامپزشکی نخندند.
کمترین کار اینه که تیشه به ریشه صنف نزنید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
1
اطفا حکیم مهر مستقیم مصاحبه ای با دکتر صفری داشته باشد و یا معاونین ایشان
نظر شما
ادامه