کد خبر: ۵۶۷۰۴
 
 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: بررسی‌های لازم در معدن اندریان توسط ادارات کل محیط زیست و دامپزشکی استان در حال جمع بندی بوده و پس از مشخص شدن زوایای موضوع تصمیمات بعدی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «احمد موقری» در حاشیه بازدید از معدن طلای اندریان اظهار کرد: بر اساس دستور ریاست محترم دادگستری کل استان مبنی بر بررسی دلایل تلف شدن تعدادی از گوسفندان اهالی به همراه مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست و تیم دانشگاهی به محل مراجعه کردیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این رابطه گفت: فعلا دستور توقف عملیات این معدن تا حصول نتیجه بررسی‌های کارشناسی پا برجاست.

حمید قاسمی افزود: مدیریت معدن باید سریعا نسبت به ارائه برنامه مدیریت محیط زیستی اقدام کند.

وی ادامه داد: در راستای حفظ محیط زیست با هیچ کسی تعارفی نداریم و متاسفانه گاه اظهار نظرهای غیر کارشناسی موجب تشویش اذهان می‌شود.

عطاالله ندیری، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز توضیحاتی در خصوص برنامه پایش تاثیرات زیست محیطی فعالیت‌های این معدن ارائه داد و گفت: تا پایان سال 98 بر اساس تحقیقات علمی دانشگاه تبریز آلودگی خاصی ناشی از سیانید در آب‌های سطحی و زیرزمینی مشاهده نشده و تحقیقات در خصوص اتفاق اخیر نشت و تاثیر سیانید در آب و خاک اطراف محل خروج پساب ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از معدن طلای زرین داغ آستارگان (اندریان) باردید کردند؛ در این بازدید مشترک، تیم علمی دانشگاه تبریز حضور داشتند.

در ششم فروردین ماه سال جاری در پی نشت پساب معدن در اطراف معدن تعدادی گوسفند تلف شده بودند که اداره کل حفاظت محیط زیست استان در همان روزهای اولیه دستور توقف عملیات و پلمب فلکه‌های سیانید را با حکم قضایی اجرا کرده است.

 

نظر شما
ادامه