کد خبر: ۵۶۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: چهار کانون بیماری تب برفکی دام سبک و سنگین در این شهرستان شناسایی شد که اقدامات لازم برای مهار این بیماری آغاز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر ولی الله جغتایی» گفت: ۲ کانون بیماری تب برفکی در بخش‌های روداب و ششتمد و ۲ کانون دیگر در حاشیه شهر سبزوار شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: با حضور دامپزشکان در کانون‌های تب برفکی شهرستان اقدامات واکسیناسیون و تخصصی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری انجام شده است.

وی با اشاره به احتمال شیوع دوباره این بیماری دامی گفت: دامداران از خرید دام‌های بدون گواهی بهداشتی خودداری نموده و از رفت و آمد افرادی که با سایر دامداری‌ها در ارتباط هستند به داخل گله یا دامداری خود جلوگیری کنند.

جغتایی افزود: دامداران همچنین در محل ورود و خروج دامداری حوضچه ضدعفونی ایجاد کرده و از محلول ضدعفونی مناسب استفاده کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری شامل ریزش بزاق، زخم‌های دهانی، لنگش، قطع ناگهانی و کاهش شیردهی دام موضوع را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

وی ادامه داد: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی است که از طریق عواملی مانند نقل و انتقال دام‌های آلوده، رفت و آمد دامداران و افراد در تماس با دام و حمل و نقل خودروهای حمل دام انتشار می‌یابد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
موضوع به شبکه دامپزشکی بگن بعد چی میشه. واکسن های دولتی مونووالان آیا برای کنترل درگیری مناسب است؟؟ واکسن های خصوصی وارداتی هم قیمتش بالا است و دامدارای کلی می تونند هزینه پرداخت کنند.
ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل دامپزشکی می دونم که با امکانات محدودی که هست کنترل بیماری های این چنینی سخت اما
مسئولین کشوری فکر کنند این دامدارها و دامشون هم مثل کارخانه های خودروسازی دارن هزینه و زحمت می کشن. یکم به فکر ما دامدارا باشید. موسسه رازی پویاترش کنید تا وابستگیمون به واکسن وارداتی کتر بشه. با وجود نخبه هایی که در این مجموعه وجود دارند فکر نمی کنم از نظر فنی برای تولید واکسن مشکل داشته باشیم
نظر شما
ادامه