کد خبر: ۵۶۷۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: به سبب مراقبت‌های بهداشتی که از مبدا تا مقصد کشتارگاه انجام می‌شود، سلامت فرآورده‌های خام دامی تضمین شده است ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، حمل و نقل و خرید و فروش دام در چارچوب ضوابط خاص و مقررات بهداشتی انجام میشود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» درباره آخرین جزئیات ضوابط بهداشتی حمل و نقل دام‌ اظهار کرد: دستورالعمل نگهداری، خرید و فروش و حمل و نقل دام از استان‌ها طبق ضوابط خاص انجام می‌شود.

وی افزود: سازمان دامپزشکی در مبداء، هویت دام را از لحاظ ایمن‌سازی و واکسن ارزیابی می‌کند؛ ضمن آنکه خودروهای حمل باید در سامانه، مبدا و مقصد را مشخص کنند.

رفیعی‌پور ادامه داد: در چارچوب دستورالعمل بهداشتی و قرنطینه‌ای، حمل و نقل دام باید در قالب سامانه از یک‌ مبدا به یک مقصد انجام شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه برای نگهداری، پرورش و کشتار به مقصد کشتارگاه، دام از یک مبدا به یک مقصد حمل می‌شود، بیان کرد: در حوزه فرآورده‌های خام دامی به سبب مراقبت‌های بهداشتی که از مبدا تا مقصد کشتارگاه انجام می‌شود، سلامت فرآورده‌ها تضمین شده است.

وی با اشاره به اینکه آلایش دام قبل از چرخه مصرف در پیش‌سرد نگهداری می‌شود، بیان کرد: سازمان دامپزشکی در کشتارگاه دام‌ها را قبل، حین و پس از کشتار، گوشت و آلایش دل، جگر و قلوه را مورد ارزیابی و مراقبت قرار می‌دهند و همواره قبل از چرخه مصرف در پیش‌سرد با دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌کند که با این وجود تمامی عوامل بیماری‌زا و میکروب ویروسی و انگلی از بین می‌رود.

وی در پایان با بیان اینکه گزارشی از شیوع کووید ۱۹ از دام به انسان نداشتیم، تصریح کرد: اگر در جابه جایی دام از سردخانه به مرکز فروش به طور ثانویه از طریق انسان آلوده به کووید ۱۹، گوشت و آلایش آن آلوده شود، توصیه ما به مردم آن است که فرآورده‌های خام دامی را به طور کامل بپزند؛ هر چند در جمعیت دامی، سازمان بهداشت جهانی گزارشی از جدا شدن کووید ۱۹ از حیوان به انسان نداشتند .

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
5
میشه سازمان توضیح بده که قبل و بعد از کرونا چه تغییری در ضوابط حمل و نقل ایجاد شده؟؟؟؟

همه مواردی که ذکر فرمودند ، مربوط به سنوات گذشته است ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
6
وقتی کامنت منتشر نکنی و به حرف سازمان گوش کنی همین میشه که دیگه نه کسی خبرای سازمان رو میخونه و نه براش کامنت میگذاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
3
از ریاست محترم سازمان تقاضا دارم در بیاناتشان تجدید نظر کنند
ارومیه یک کلانشهر است
آیا کشتارگاهش پیش سردکن دارد؟؟؟؟؟؟
و .... و ..... و
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
هر سال مدیران سازمان و مدیران کل استانها شعار راه اندازی پیش سردکن میدهند ولی دریغ از یکی...
در ارومیه نداریم
شما حساب شهرستانهای تابعه را بکن
نظر شما
ادامه