کد خبر: ۵۶۷۶۳

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مشکلی در زمینه تامین واکسن طیور در استان وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدباقر حاج‌کاظمی» در رابطه با تامین واکسن طیور در استان، اظهار کرد: مشکل جدی در تامین واکسن طیور در استان وجود ندارد ولی گاهی اوقات، اظهارات مربوط به کمبود واکسن، به نبود برند مورد نظر مرغ‌دار و تولیدکننده باز می‌گردد؛ قابل ذکر است سه واکسن مهم گامبورو، نیوکاسل و برونشیت برای رفع بیماری در پرورش طیور است.

وی با بیان اینکه در تامین سه واکسن ذکر شده برای رفع بیماری در پرورش طیور در استان مشکلی وجود ندارد، افزود: اما ممکن است مرغ‌داران به دلیل پیدا نکردن برند مدنظر خود دچار مشکل شوند.

این مسئول در رابطه با مشکلات مرغ‌داران و تولیدکنندگان بخش صنعت طیور در ماه‌های پایانی سال و تعطیلات نوروز ۹۹، تصریح کرد: مرغ‌داران و تولیدکنندگان بخش صنعت طیور هر سال در ماه‌های پایانی سال و ایام نوروز همه بخش‌ها به دلیل مسائل مربوط به واردات و نقل و انتقالات دچار مشکلات جدی می‌شوند اما در حال حاضر شرایط به سمت عادی شدن پیش می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در زمینه تامین نهاده مورد نیاز در مورد وضعیت بازار واکسن طیور، مرغ‌داران این روزها با مشکل مواجه هستند، ادامه داد: تامین نهاده مورد نیاز در مورد وضعیت بازار واکسن طیور به عنوان یکی از نهاده‌های ضروری در بحث پرورش طیور است که معمولا در زمینه واکسن کم و کسری وجود دارد اما درحال حاضر شرایط به سمت بهبودی پیش می‌رود.

حاج‌کاظمی، با بیان اینکه انجام صحیح و اصولی واکسیناسیون در امر پیشگیری از بیماری‌های طیور علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: اگر عمل واکسیناسیون اشتباه و نسنجیده انجام شود عامل ایجاد بیماری و تلفات می‌شود، البته واکسیناسیون در هر منطقه‌ای بستگی به میزان آلودگی و نوع بیماری منطقه متفاوت است.

 

نظر شما
ادامه