کد خبر: ۵۶۷۷۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۱۲۰ راس دام سبک، ۱۵ راس دام سنگین تلف و ۱۸ واحد دامی در سیل دو روز گذشته در شهرستان کرمان تخریب شده و از بین رفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عباس سعیدی» ظهر امروز ۳۱ فروردین ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: در سیل روزهای اخیر منطقه شهداد و اندوهجرد، ۸۰۰ هکتار باغات، نخیلات و مزارع سیر، گلرنگ و ... دچار آب و گل گرفتگی شده و برخی محصولات کاملا از بین رفته است.

وی با بیان اینکه ۶۲ کیلومتر خطوط انتقال آب نیز دچار خسارت شده و آبرسانی به مزارع قطع شده که باید در اسرع وقت با ماشین آلات این مشکلات رفع شود تصریح کرد: ۱۲۰ راس دام سبک، ۱۵ راس دام سنگین تلف و ۱۸ واحد دامی تخریب شده و از بین رفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: یک واحد پرورش ماهی از بین رفته و بین ۴۲ تا ۴۵ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی شهداد وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ رشته قنات دچار خسارت شده، گفت: در حال حاضر هیچ اعتباری برای رفع مشکل قنوات و کانال های آبرسانی مناطق سیل زده شهرستان کرمان نداریم و نیازمند یک و نیم میلیارد اعتبار هستیم اما در عین حال اعلام کردیم مدیر شهرستان از هر محلی که می تواند اعتبار را تامین کرده و کار را انجام بدهد.

به گزارش ایسنا در این جلسه اعلام شد: ۳۶۰۰ متر اصلاح و بهسازی لوله و شبکه آب انجام شده و هنوز روستای پشوئیه مشکل دارد.

 
نظر شما
ادامه