کد خبر: ۵۶۸۰۰
تعداد نظرات: ۹ نظر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان از درگیری هزار راس دام سبک این منطقه به دلیل واکسینه دیرهنگام بر اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر اترک، «اسماعیل تقوایی» مسئول دامپزشکی بخش جرگلان در شهرستان رازوجرگلان گفت: پست دامپزشکی جرگلان ۵۴ روستا و کلاته را تحت پوشش قرار میدهد که باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر اتمام طرح واکسیناسیون تب برفکی قبل از اسفند سال پیش بود.

وی اظهار کرد: متاسفانه با همزمانی شیوع ویروس کرونا و رعایت بهداشت فردی و سلامت جامعه دامداران همچنین شرایط جوی در خدمات رسانی به دامداران واکسیانسیون کمی دیرتر از موعود انجام شد و در حال حاضر سه روستای ییلاق، بویاخلی و دویدخ که در حدود هزار راس دام سبک دارند درگیر بیماری تب برفکی شدند که کانون بیماری نیز روستای ییلاق معرفی شد.

وی گفت : در حال حاضر هیچکدام از دام ها تلف نشده است، ولی علائمی نظیر لنگش، زخم در مخاط دهان،تب در دام سنگین دیده شد، که علائم بیماری تب برفکی است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان تصریح کرد: هرکجا که بیماری گزارش یا دیده  شود بنا به گزارش دامپزشک منطقه، آن روستا کانون و تا شعاع ۵ کیلومتری واکسینه می شود که امروز دویدوخ به همراه کلاته چال تلپک و شادردی بصورت رایگان واکسینه شد.

تقوایی اضافه کرد : دام سنگین این منطقه نیز در حدود ۵ هزار راس است که از سه سال قبل که دامپزشکی اقدام به دریافت مبلغی پول جهت واکسینه کرد، چندان رغبتی برای واکسینه دام سنگین نمی شود و می توان گفت نصف دام سنگین جرگلان واکسینه نشدند .

گفتنی است بخش جرگلان در شهرستان رازوجرگلان با دارا بودن ۳۰ هزار نفر جمعیت،اکثریت آنها با داشتن ۸۰ هزار راس دام سبک و ۵ هزار راس دام سنگین دامدار و کشاورز هستند و میانگین روزانه ۷ هزار تن شیر استان را تولید می کنند .

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
2
8
دامپزشکی از بس مفت کار کرده دامدارا پر رو شدن. دامداری که حاضر نیست پول یک شیشه آب معدنی رو برای واکسیناسیون دام هاش هزینه کنه دامدار نیست بلکه ی آدم بی فکره که بهتره دام هاش تلف شن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
مودب باشید واژه پررو برای ارباب رجوع زحمتکش ما خیلی زشت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ادب مرد به از دولت اوست.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
4
این رویه غلط که دامدار برای دامش هر جور خرجی میکنه اما به دارو و واکسن و خدمات دامپزشکی که میرسه دست و دلش میلرزه وبا فرهنگ سازی غلط سازمان دامپزشکی که خدمات و واکسن دامپزشکی رو رایگان به دامدار داده و این به فرهنگشون تبدیل شده در نتیجه پشیزی برای شخصیت و حرمت حرفه دامپزشکی ارزش قایل نیستن نتیجه هم همینه که میبینید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
1
3
طرح تب برفکی پولی فقط کاهش کلاس دامپزشکی و دردسر مایه کوبهای خسته و زیر فشار کمبود نیرو میباشد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
2
0
متاسفانه دامپزشکی هم داره کاسبی می‌کنه و پول میگیره
واکسن رایگان که پیدا نمیشه بابت هر تزریق تب برفکی هم بین ۲۰ تا ۱۳ هزارتومان تا حالا از ما گرفتن
هر بار هم میگن واکسن دولتی نیست واکسن آزاد باید بزنید
الآنم که دامپزشکی ............... و هر روز به هر بهانه ای یه فیلم جدید داریم
کد اپیدمیولوژیک ،قرنطینه انبار ،پلاک دامپزشکی و...
برای هر کدوم هم یه بهانه میگیرن که ندن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
1
1
قابل توجه عزیزان: 1-در بخش پزشکی و انسانی مراکز و خانه های بهداشت تمام خدماتشان از جمله واکسیناسیون رایگان است( وزارت بهداشت از ما موفق تر و با کلاس تر است) 2- گرفتن پول دستی حتی برای واکسن توسط مایه کوب دولتی ایراد قانونی دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
2
0
من یک دامدار هستم با در نظر گرفتن هزینه های تولید و عدم ثبات تولید و زحمت زیادی که همکارای من می کشند تنها دلگرمی و معمن ما خدمات و مشاوره های دلسوزانه برادران دامپزشکی هست. دوستانی که دامدارها رو آدمای بی فرهنگ طلقی می کنند کاش تو اون دانشگاهی که بهشون مدرک داده چند واحدم ادب و اخلاق پاس می کردند. چند وقته همه از درگیری تب برفکی در استان های کشور صحبت می کنند و هیچ کس واکنشی نشان نمی دهد ولی چند تا جوجه رو به درست یا اشتباه معدوم کردن ظرف 24 ساعت تا دفتر ریاست جمهوری واکنش نشون می دن چون اینجا دنیال مقسر و تنبیه می گردن و اونجا باید بحران مدیریت و کنترل بشه و مطمعناا این یکی سخت تر است. اگر هم فکر می کنید دامداری کار ساده ای هست یک صبح تا شب در هوای بهمن ماه گوسفندا رو به چرا ببرید و شب هم روی توشک زمین و لحاف ستاره های آسمون کنار گوسفندا بخوابید و هر دو ساعت یک بار هم بیدار بشین و چکشون کنید ببینم نایی برای فرداتون می مونه. ما دامدارها حداقل در سال 2 تا 3 ماه این وضعیت داریم برادر. بعد آماده شدن محصولم معلوم نیست به چه قیمتی فروش میرسه حالا قبول داری با این هزینه ها و سختی ها و دوری از خانواده هزینه کردن یک تا یک ونیم میلیونی برای واکسیناسیون 200 تا 300 راس گوسفند برای دامداری که هنوز از سر سال دشتی نکرده سخته. شاید بگین بهای یک گوسفندش هست این مبلغ صحبت شما مثل اینه که میوه نارس آدم بچینه و انتظار داشته باشه مشتری پاش باشه. لان میش ها در حال زایمان یا بره های زیر سه ماه دارن که هنوز از شیر گرفته نشدن و قابل فروش نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
شما برای خرید جو و علوفه که بیش از 95 درصد هزینه هاتون هم هست و هر روز گرانتر میشود چرا زبان کوتاهی دارید؟؟؟
نظر شما
ادامه