کد خبر: ۵۶۸۱۹

سرپرست شهرداری سقز گفت: در راستای طرح زنده‌گیری، عقیم سازی و رهاسازی سگ‌های بی‌پناه، یک هزار و ۸۰۰ قلاده از این حیوان در سطح شهر جمع آوری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «وریا نعمانی» روز دوشنبه اظهار داشت: اجرای طرح زنده گیری عقیم سازی و رهاسازی سگ های بی پناه برابر قانون شهرداری و دستورالعمل بهمن ۸۷ وزارت کشور از وظایف شهرداری‌ها است.

وی افزود: شهرداری سقز از سال ۹۴ نسبت به اجرای طرح مذکور اقدام و در راستای قانون و احترام به محیط زیست و حقوق حیوانات جلوی کشتار بی رحمانه سگ‌ها را گرفته و طرح زنده‌گیری و احداث پناهگاه را با وجود هزینه های زیاد آن اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری سقز روزانه سه نفر نیرو و یک دستگاه وانت را برای این طرح اختصاص داده است، یادآور شد: در طول سنوات گذشته هر روزه غذا رسانی، تنظیف داخل پناهگاه، دارو و درمان برای حیوانات پناهگاه انجام و صورت گرفته و واکسن های لازم تزریق شده است.

نعمانی با اشاره به اینکه در طول چهار سال گذشته  یک هزار و هشتصد قلاده سگ زنده گیری و بیشتر آن ها واگذار شده است، یادآور شد: این حیوانات در پناهگاه نرها و ماده‌ها جداسازی و جمعیت آنها نیز کنترل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ قلاده سگ در پناهگاه نگهداری و به آن ها رسیدگی میشود و در مراحل بعدی شهرداری اجرای اصولی تر طرح مذکور را در نظر دارد که در صورت امکان و تامین هزینه ها آن را اجرا خواهد کرد.

سرپرست شهرداری سقز گفت: در این راستا از تمامی انجمن ها و خیرین و گروه‌های مردمی که همواره یاریگر شهرداری سقز در موضوع مذکور بوده‌اند و همچنین تمامی عزیزانی که به هر نحوی می‌توانند کمک حال شهرداری در این زمینه باشند، تقدیر و تشکر می کنم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه