کد خبر: ۵۶۸۳۳

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع سه میلیون واحد صنفی و صنعتی کشور، تاکنون دو میلیون واحد با ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت برای اخذ مجوز بازگشایی اقدام کرده‌اند و یک میلیون واحد هنوز اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مهندس محسن فرهادی» روز سه شنبه افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا همه اصناف تولیدی و خدماتی در مرحله اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که از ۲۳ فروردین در کشور و از اول اردیبهشت در تهران اجرا شد برای بازگشایی باید در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام می کردند و پس از دریافت پروتکل بهداشتی و دادن تعهد رعایت این پروتکل مجوز بازگشایی دریافت می کردند اما برخی اصناف هنوز این اقدام را انجام نداده اند و فعالیت آنها غیر قانونی است.

وی گفت: واحدهای صنفی و صنعتی ثبت نام کرده متنوع بوده اند و مراکز بهداشتی - درمانی، جایگاه های پمپ بنزین، مراکز صنعتی، مراکز تهیه و توزیع انواع کالاها و مراکز خدماتی مختلف را شامل می شود. در رتبه بندی نیز بیشترین واحدهای صنفی و صنعتی ثبت نام کرده به ترتیب در استانهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی بوده است.

وی در بخشی از سخنان خود ادامه داد: یکسری واحدها مثل دامپزشکی ها در مورد تعهدی که می دادند، حرف داشتند که با نظر آنها تعهدنامه اصلاح شد و از دیروز استقبال دامپزشکی ها برای ثبت نام در سامانه بازگشایی بیشتر شد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در مورد ثبت نام مطب ها و مراکز درمانی گفت: مراکز درمانی و مطبها، دندانپزشکی ها، آزمایشگاههای دندانسازی هم باید ثبت نام کنند و ثبت نام هم کرده اند که برآورد میزان مشارکت آنها را نیز اعلام خواهیم کرد.

 

نظر شما
ادامه