کد خبر: ۵۶۸۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار از مصدومیت یکی از کارکنان بخش خصوصی این شبکه به واسطه حمله چند قلاده سگ حین واکسیناسیون دام ها در مناطق بخش حبیب آباد شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، «دکتر مجید فلسفی منش» رییس شبکه گفت: با اعزام اکیپ های دامپزشکی به مناطق مختلف در شهرستان برخوار به خصوص بخش حبیب آباد و در راستای مبارزه، کنترل و پیشگیری از برخی بیماری های مشترک،  متأسفانه حین انجام کار  واکسیناتور شاغل در بخش خصوصی این شبکه مورد حمله چند قلاده سگ گله مرتبط با عملیات درمانی در آن مرکز قرار گرفته و به شدت از ناحیه ساق پا دچار گزش و مصدومیت شد.

وی اظهار داشت: «حسن شیرانی» از تکنیسین‌های خوشنام و با سابقه دامپزشکی شهرستان برخوار، حین انجام مأموریت و عملیات واکسیناسیون در مناطق بخش حبیب آباد برخوار با حمله چند قلاده سگ گله مورد حمله و از ناحیه ساق پا به شدت مصدوم شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار افزود: پس از این گاز گرفتگی، با تلاش همکارانی که در منطقه حضور داشتند، محل مورد گزش با آب و صابون شستشو داده شد و همکار مصدوم بلافاصله به مرکز بهداشت و درمان شهرستان برخوار اعزام گردیده و اقدامات کامل شامل واکسیناسیون، سرم تراپی و درمانی برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری هاری و کزاز صورت گرفت.

فلسفی منش گفت: هرچند تمام مسائل ایمنی برای پیشگیری از چنین رخدادهایی در نظر گرفته می‌شود اما به هرحال کار با حیوانات همیشه با احتمال خطر همراه بوده و تنها چیزی که باعث می‌شود کارکنان دامپزشکی این گونه خطرها را به جان بخرند، حس خدمت صادقانه به مردم است.

وی توضیح داد: دو قلاده سگ دیگر نیز سال گذشته در یکی از دامداری های شهرستان به یک واکسیناتور دیگر بخش خصوصی در گروه مایه كوبی این شبكه حمله کرده بودند که وی نیز از ناحیه ساق پا به شدت مصدوم شد.
رییس شبكه دامپزشكی شهرستان برخوار افزود: شبكه دامپزشکی شهرستان برخوار هر ساله تمامی سگ های گله و نگهبان مراکز دامپروری در شهرستان را  بر علیه هاری واكسینه نموده و اکثر آنها دارای شناسنامه خدمات بهداشتی و درمانی زیر نظر این شبکه می باشند.

فلسفی منش در پایان اظهار کرد در شرایط موجود که بیماری کووید 19 به شکل گسترده در سطح دنیا شیوع پیدا کرده و در راستای حفاظت فردی اغلب مردم ناگزیر از انجام اقدامات پیشگیرانه و حفاظت فردی می باشند، پرسنل خدوم و زحمتکش و بی ادعای دامپزشکی همیشه و بعنوان سربازان گمنام عرصه سلامت و بهداشت در خط مقدم خطرات و آسیبهای جدی قرار داشته اند و از گزند خطرات مختلف مصون نمی باشند، این در حالی است که متاسفانه در افکار عمومی جامعه چندان نسبت به این موضوع اطلاع و آگاهی کافی وجود ندارد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
4
باسلام البته نام این واکسیناتور صادق شیرانی بوده نه حسن شیرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
0
3
درست میفرمایند اسم صحیح این دوست عزیز صادق است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
0
1
تا جاییکه تمام دوستان و ما میدانیم صادق شیرانی بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
0
1
نام این واکسیناتور صادق شیرانی بوده که بسیار در منطقه حباد زحمت کشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
0
1
چه جالب رییس شبکه نام تکنسین بخش خصوصی را نمیدونه.......
نظر شما
ادامه